تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این داروی گیاهی به ویروس‌های فصل سرما شبیخون بزنید

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: مصرف دمنوش چهارگل سبب تقویت سیستم ایمنی بدن در مبتلایان به سرماخوردگی می‌شود.

وی در خصوص نحوه دم کردن گیاه چهار گل اظهار داشت: از آنجایی که بیشتر گیاهان دارویی در مقابل حرارت بالا آسیب می بینند، افراد باید از ریختن آب جوش بر روی آن ها پرهیز کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: افراد برای تهیه دمنوش چهار گل باید نسبت های مساوی از گیاهان گل ختمی، بنفشه، محمدی و پنیرک را با هم ترکیب کنند و این مخلوط را به مدت 15 دقیقه در یک قوری چینی دم کنند.

حیدری افزود: نوشیدن دمنوش چهارگل برای مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی بدن، مشکلات و عفونت های مزمن ریه و سرفه های خشک مفید است.

وی تاکید کرد: دمنوش چهار گل دارای طبع معتدل است، بنابراین مصرف روزانه 2 استکان و به مدت بیش از 20 روز از این گیاه هیچ عارضه ای را برای افراد در بر ندارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی استفاده از دمنوش چهار گل را برای افرادی که از یبوست رنج می برند، مفید دانست و تصریح کرد: از دیگر خواص این دم‌کرده می توان به خاصیت خواب آوری آن اشاره کرد. از این رو، بهترین زمان مصرف این گیاه قبل از خواب است.

حیدری افزودن گیاه سپستان به دمنوش چهار گل را برای افراد دارای مزاج گرم مفید خواند و یادآور شد: برای اینکه طبع این دم‌کرده به سمت گرمی نیز رود، افزودن هل به آن ضروری است.

وی اظهار داشت: دمنوش چهارگل تا 2 ساعت پس از دم کشیدن قابل استفاده است زیرا در مجاورت هوا به سرعت اکسید نمی شود و بهتر است این دمکرده همراه با خرمای خشک شده، کشمش بدون روغن و پارافین یا عسل مصرف شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: استفاده از دمنوش چهارگل به همراه گیاه سرخارگل برای افراد سیگاری که به عفونت ریوی دچار هستند و مبتلایان به فاویسم فوق العاده موثر است.

حیدری تصریح کرد: مصرف دمکرده چهارگل به همراه گل زوفا نیز برای مبتلایان به عفونت ریه بسیار موثر است.

وی در پایان توصیه کرد: زنان باردار و کودکان زیر یک سال و 6 ماه باید از مصرف دمنوش چهارگل خودداری کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این داروی گیاهی به ویروس‌های فصل سرما شبیخون بزنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..