تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : غذای کمکی، مخصوص نوزادان حساس!

تعداد کمی از کودکان و نوزادان قادر به تحمل گلوتن که معمولاً در محصولات گندم وجود دارند، نیستند. مصرف محصولات گندم در شش ماه نخست زندگی نوزادان توصیه نمی‌شود؛ به همین دلیل بهتر است از محصولات برنج استفاده کنید.

گاهی اوقات سفیده تخم‌مرغ در نوزادان حساسیت ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود به نوزادان تا ۱۲ ماهگی سفیده تخم‌مرغ ندهید.

 سمولینای سیب
 برای ۶ تا ۹ ماهگی

 مواد لازم برای دو‌سوم پیمانه (۱۶۰ میلی‌لیتر)

 آرد سمولینا                               ۳ قاشق چایخوری آب جوشیده سردشده                  یک‌سوم پیمانه (۸۰ میلی‌لیتر) آب سیب                                  یک‌سوم پیمانه (۸۰ میلی‌لیتر)

روش تهیه سمولینای سیب
تمام مواد را با هم  در ظرف کوچکی ترکیب کنید و به مدت ۲ دقیقه بدون در حرارت دهید مرتب هم بزنید تا کمی از آب آن تبخیر شده و غلیظ‌ شود. سمولینای سیب را می‌توانید تا دو روز در یخچال نگهداری کنید.

یادآوری:

آرد سمولینا را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه فرمائید.

در ادامه شروع غذاهای جامد برای نوزادان ۴ تا ۶ ماه استفاده از پوره میوه‌جات و سبزیجات پیشنهاد ما می‌باشد. مقداری پوره میوه‌جات تهیه کنید. موز، سیب، گلابی و … انتخاب‌های خوبی هستند. مقدار پوره‌ای را که به او می‌دهید، هر روز کمی بیش از کنید.

پوره سبزیجات را نیز کم‌کم به آنها بیفزایید (مثل پوره کدو، پوره سیب‌زمینی، پوره هویج و …) و هر روز چند بار ۱-۲ قاشق چایخوری از آنها را به او بدهید؛ به طوری که در روز به ۲-۳ قاشق غذاخوری برسد. در قدم بعد، تنوع میوه‌ها و سبزیجات را زیاد شدن دهید و بگذارید نوزادتان با سایر طعم‌ها نیز آشنا شود.

حتما بخوانید :   زیباجو : عصبانیت کودکان، مدریت رفتار/ صدای دکتر

هر چند روز یکبار یک غذای جدید را به او معرفی کنید و بگذارید کمی به آن عادت کند و بعد سراغ غذای دیگری بروید. اگر نوزاد شما به راحتی دو نوع غذا را می‌خورد، می‌توانید غذای سوم را نیز وارد برنامه غذایی‌اش کنید؛ تا جایی که هر روز سه بار به اندازه ۲-۳ قاشق غذاخوری، غذا بخورد.

وقتی که نوزادتان کمی بزرگ‌تر شد، تعداد غذاها را بیش از کنید. اگر از خوردن یک غذای خاص خودداری کرد، برای مدتی از آن غذا به او ندهید؛ ولی چند روز بعد دوباره این کار را تکرار کنید.

پوره گلابی

مواد لازم برای یک دوم پیمانه (۱۲۵ میلی‌لیتر)  پنیر ریکوتا     یک‌سوم پیمانه (۶۵ گرم) پوره گلابی     ۲ قاشق سوپخوری

روش تهیه پوره گلابی
پنیر را به صورت پوره درآورده و با پوره گلابی ترکیب کنید و برای نرم‌تر شدن مقداری از شیر خودتان یا آب جوشیده و سرد شده به آن بیفزایید.

یادآوری:

ریکوتا نوعی پنیر ایتالیائی است که معمولا از شیر گوسفندی تهیه می‌شود. اگر این پنیر در دسترس نبود می‌توانید پنیر خامه‌ای را جایگزین آن نمائید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : غذای کمکی، مخصوص نوزادان حساس!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..