تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محصولات کشاورزی دزفول عاری از هرگونه فلز سنگین می باشند

به گزارش ایرنا مسعود کرمی نژاد یکشنبه در کارگاه آموزشی
'کشاورز سالم،محصول سالم،محیط زیست سالم' در دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود:محصولات سالم محصولاتی هستند که آلاینده های شیمیایی در آنها به پایین ترین حد خود رسیده باشد.
وی با بیان اینکه در دوره رشد سه بار میزان آلاینده ها ،فلزات سنگین وسایر سموم محصول کشاورزی آزمایش می شود گفت: اگر در بررسی های انجام شده میزان این آلاینده ها بالاتر از حدمجاز باشد محصول ناسالم و اگر پایین تر باشد محصول سالم است.
وی افزود:در سه سال گذشته اداره استاندارد بطور تصادفی این بررسی را انجام داد و اعلام کرد فلزات سنگین و آلاینده های زیست محیطی در مزارع دزفول وجود ندارد.
وی با بیان اینکه کودهای وارداتی در سامانه ثبت می شوند و اداره حفظ نباتات کشور نیز سالانه فهرستی از سموم مجاز را معرفی می کند اضافه کرد:منکر استفاده از نفت در برخی محصولات دزفول نیستیم ولی این میزان به حدی نیست که تمام محصولات را تحت الشعاع قراردهد،برای مثال سه هزار و 700 هکتار هویج و 13 هزار هکتار سبزی وصیفی در دزفول کشت می شود که تنها در 100هکتار آن نفت مصرف می شود واین نباید کل محصولات را تحت الشعاع قرار دهد.
وی تاکید کرد:در تولید محصول مرکبات و سه هزار و 700 هکتار مزارع شالی دزفول هیچ نوع سم وحشره کش استفاده نمی شود و با مبارزه بیولوژیک بیماری ها کنترل می شود.
کرمی نژاد بیان کرد:موضوع واحد کنترل کیفی محصولات کشاورزی دزفول چندین بار از سوی جهاد کشاورزی مطرح شده و راه اندازی آن که هزینه بر است نیازمند همکاری مرکز بهداشت است که احداث آن کار بزرگی در منطقه خواهد بود.
وی به فعالیت 2 واحد رسمی تولید نشای محصول سالم در دزفول اشاره کرد وگفت :در این طرح نشاء بین 40 تا 45 روز در رطوبت و حرارت مناسب حفظ نگهداری می شود و بخش عمده ای از مصرف سموم که در ابتدای کشت مصرف شده حذف می شود.
وی افزود:اداره ترویج و مراکز خدمات کشاورزی دزفول تحت عنوان مدرسه در مزرعه با حضور در مزارع نواقص بخش کشاورزی را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه می کند.
مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی دزفول گفت:از سال 1368تولید محصول سالم جهت جلوگیری از سم پاشی بی رویه بر روی محصول ذرت در دزفول آغاز شد و در سال اول که حدود 15 هزار هکتار اراضی ذرت پیش تا سه بار سم پاشی می شد به یک بار سم پاشی و درسال دوم به صفر رسید و از سم پاشی جلوگیری شد.
سالانه حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی در دزفول تولید می شود.
6068/7278
خبرنگار:رقیه کردی --انتشار :محمدعلی فریدپناه

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محصولات کشاورزی دزفول عاری از هرگونه فلز سنگین می باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..