تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشا کنید: وقتی پهپادها با استفاده از طناب، پل می سازند

تماشا کنید: وقتی پهپادها با استفاده از طناب، پل می سازند

شاید هنوز بسیاری از انسان ها به این باور نرسیده اند که در آینده ای نه چندان دور، ربات ها جایگزین نیروی کار انسانی خواهند شد و بخش عمده ای از فعالیت ها را در بخش های مختلف در دست خواهند گرفت که حوزه ساخت و ساز نیز از این قاعده مستثنی نیست. در همین رابطه، اخیراً گروهی از محققان موسسه Dynamic Systems and Control زوریخ، موفق به طراحی سه نمونه از کوآدکوپترهای پیشرفته ای شدند که قادرند به صورت همزمان و با همکاری یکدیگر، پلی معلق را با استفاده از طناب ایجاد کنند که از قابلیت تحمل وزن یک انسان برخوردار است. با تک شات همراه باشید.

به ادعای محققان، این برای اولین بار است که پهپادها توانسته اند سازه ای مقاوم را با قابلیت تحمل بار سنگین ایجاد کنند که این خود گامی بزرگ در جهت توسعه هر چه بیشتر این قابلیت به منظور استفاده در مقیاس های بزرگ تر و در جهان واقعی محسوب می شود.

همانطور که در ویدیوی زیر مشاهده می کنید، مهارت و سرعت این پهپادها در ساخت این پل معلق در نوع خود جالب توجه و تحسین برانگیز است. تمامی حرکات این پهپادها بدون کوچک‌ترین کمکی از سوی محققان صورت گرفته است به طوری که قادرند با استفاده از سیستم ضبط حرکت (Motion Capture)، فاصله میان دو داربست را محاسبه کرده و برای اجرای مرحله بعدی، تصمیم بگیرند.

اگرچه این سه پهپاد توانستند این پل طنابی مقاوم با قابلیت تحمل وزن یک انسان بالغ را ایجاد کنند، اما نباید فراموش کرد که تمامی مراحل این فرآیند در محیطی آزمایشگاهی انجام و توسط سیستم های پیشرفته زیر نظر گرفته شد، از این رو می بایست زمان بیشتری را به محققان داد تا بتوانند با توسعه بیشتر این پهپادها و تکنولوژی های مرتبط با آن ها، امکان استفاده از این پرنده های هدایت پذیر از راه دور را در ساخت سازه هایی پیشرفته تر فراهم کنند.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشا کنید: وقتی پهپادها با استفاده از طناب، پل می سازند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..