تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«بادهای سوزا» روایت بادهایی که انسان را تسخیر می‌کنند

«بادهای سوزا» روایت بادهایی که انسان را تسخیر می‌کنند

فرهنگ > سینما - مراسم آیین‌زار که در جنوب کشورمان برگزار می‌شود، سوژه دوربین دو مستندساز کشورمان قرار گرفته است تا فیلمی با عنوان «بادهای سوزا» را با همین موضوع بسازند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، فیلم «بادهای سوزا» روایت یک سنت قدیمی در جنوب ایران به نام آیین زار است. در باور معتقدان به آیین زار برخی انسان‌ها توسط نیروهای ماورایی که به عنوان باد شناخته می شوند مورد تسخیر قرار می‌گیرند. این بادها شخصیت‌های گوناگونی دارند و شخص تسخیر شده را دچار بیماری، افسردگی و روان‌پریشی می‌کنند كه برای درمان اين افراد، آیین زار برپا می‌شود.

مراسم زار بيشتر در جنوب كشورمان برپا می‌شود و قشم و روستاهای اطراف آن از جمله روستای سوزا از جمله مناطقی هستند كه به برگزاری اين مراسم شهرت يافته‌اند. از همين رو، اين موضوع دستمايه يك تيم تحقيقاتی مستندساز قرار گرفته تا با سفر به قشم، به مصاحبه با كسانی كه اين مراسم را برگزار می‎كنند و افرادی كه معتقدند بر اثر اين مراسم بهبود پيدا كرده‌اند بپردازند و درنهايت هم حضور در مراسم زار، چند و چون اين ماجرا را به تصوير بكشند.

دوربين اين فيلم مستند به زندگی شخصی و كاری بابازار، برگزاركننده اين مراسم پرداخته است. این فیلم با اتمام مراحل فيلمبرداری در مرحله تدوين قرار دارد.  

عوامل ساخت اين مستند عبارتند از كارگردان‌ها: نويد نامور و نغمه عافيت، تهيه‌كنندگان: افشين فتحی و سويل خلفی،‌ مدير فيلمبرداری: احمد سيفی‌پور، دستيار كارگردان: نسرين خسروشاهی، دستيار فيلمبرداری: مهرداد نقدی، مدير توليد: افسون ايمانی.

58243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««بادهای سوزا» روایت بادهایی که انسان را تسخیر می‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..