تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گرانی یقه "شیر" را هم گرفت

داستان افزایش قیمت تکراری لبنیات در سال‌های اخیر همچنان ادامه دارد و صنایع لبنی به بهانه‌های مختلف قیمت محصولات خود را بالا می‌برند و برخوردهای مقطعی سازمان‌های نظارتی در این باره بی تأثیر است.

قیمت مصوب هر لیتر شیر کم و پر چرب با اعمال افزایش 6 درصدی در سال جاری، در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان 2 هزار و 800 تومان درج‌شده است اما قیمت این محصولات بعد از افزایش قیمت خودسرانه کره، 200 تومان افزایش‌یافته و به 3 هزار تومان رسیده است.

این تخلف مربوط به افزایش قیمت شیر پاستوریزه، باوجود برخورد تعزیراتی در سطح عرضه در حال انجام است و حقوق مصرف‌کنندگانی که در سال جاری شاهد افزایش قیمت بودند پایمال می‌شود.

صنایع لبنی در حالی افزایش قیمت برای محصولات خود اعمال می‌کنند که مصوبه سازمان حمایت برای افزایش 100 تومانی نرخ شیر خام یا خرید این محصول به نرخ هزار و 440 تومان را رعایت نمی‌کنند.

نوابی رئیس سازمان حمایت صبح امروز در یک نشست خبری درباره افزایش قیمت محصولات برخی صنایع لبنی گفت: در سال گذشته 9 واحد صنایع لبنی به دلیل تخلف افزایش قیمت برخی محصولات خود به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند که در سال‌جاری نیز شاهد این افزایش قیمت و معرفی دوباره آنها به تعزیرات حکومتی هستیم.

وی افزود: برخورد قهری با صنایع لنبی و پلمب آنها کاری را از پیش نمی‌برد و ما معتقدیم که با برخورد تعزیراتی، امور قابل حل نیست زیرا در این صورت لبنیاتی برای عرضه در بازار وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در گذشته دولت نهاده‌های یارانه‌ای را به دامداران می‌داد که این امر باعث تامین آنها می‌شد اما اکنون یارانه نهاده‌ها حذف شده و باید بین صنایع لبنی تعادل برقرار شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گرانی یقه "شیر" را هم گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..