تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زندگی آیت‌الله مکارم چگونه تأمین می‌شود؟!

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: من شخصا از محل خمس مصرف نمی‌کنم و زندگی من از محل حق التالیف کتابهایم می گذرد و از همان نیز خمس مالم را پرداخت می‌کنم.

آیت‌الله مکارم شیرازی

 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سوء استفاده و تحریف‌ها درباره خمس اظهار کرد: باید آنچه در توان دارید برای این واجب الهی در کفه اخلاص بگذارید. استقلال حوزه های علمیه به خمس است پس باید آن را تقویت کرد.
 
این مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با شورای عالی همایش بین المللی«خمس و تعالی فرهنگی جامعه» از اعضای اجرایی و علمی این همایش خواست تا برای تبیین فرهنگ خمس به بیان دلایل نقلی و عقلی بپردازند.
 
وی تأکید کرد: باید علاوه بر بیان دلایل وجوب خمس اعم از آیه شریفه و روایات به شبهات مطرح شده درباره آن نیز پاسخ داده شود.
 
مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت احیای فرهنگ خمس، تصریح کرد: تبیین مصارف خمس برای مردم بهترین راهکار برای تببین فرهنگ آن است.
 
این مرجع تقلید شیعیان در ادامه به ضرورت توسعه مدارس علمیه و تربیت مبلغ، نشر کتب برای همه اصناف جامعه، تخصیص خمس برای مناطق محروم اشاره کرد و افزود: ازجمله کارهایی که در دفتر اینجانب و از محل وجوهات خمس برای مردم مناطق محروم انجام شده، احداث حمام، مدرسه و مسجد است.
 
وی تأکید کرد: این اقدامات در مناطقی که وهابیت نفوذ کرده و سرمایه‌گذاری نموده‌اند رونق بیشتری دارد.
 
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به سایر اقدامات انجام شده از محل خمس اشاره کرده و ادامه داد: کمک به بیماران نیازمند، کمک به ازدواج جوانان بی‌بضاعت، پرداخت قرض و بدهی بانکی وام خانه افراد کم برخوردار از دیگر مصارف خمس است. بهر حال اینها باید بیان شود که خمس فقط خرج روحانیت نمی‌شود.
 
این مفسر قرآن در ادامه به فعالیت‌های برون مرزی از محل درآمد خمس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ده مدرسه دینی در کشورهای دیگر تأسیس شده که به تربیت مبلغ دین می‌پردازد. علاوه براین به طلاب شیعه درمعرض خطر در کشورهای دیگر ازجمله سوریه برای زندگی در امنیت کمک می‌شود.

آنا

اخبار مرتبط:

فتوای جالب آیت الله مکارم شیرازی درباره نداشتن حجاب در شرایطی خاص

نامه آیت‌الله مکارم شیرازی برای پایان دادن به یک اعتصاب غذا!

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره قمه زنی

سخنان آیت الله مکارم شیرازی درمورد فضای مجازی و کتابخوانی

نظر آیت الله مکارم شیرازی درباره صلح امام حسن (ع) با معاویه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زندگی آیت‌الله مکارم چگونه تأمین می‌شود؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..