تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش ها از ترخیص نشدن کالاهای رایانه ای در گمرک و آشفتگی بازار لپ تاپ حکایت دارند

گزارش ها از ترخیص نشدن کالاهای رایانه ای در گمرک و آشفتگی بازار لپ تاپ حکایت دارند

گزارش ها از بازار رایانه حاکی از آن است که موجودی نوت بوک در بازار به شدت کاهش یافته و علیرغم کاهش قیمت دلار، قیمت لوازم رایانه ای کاهش نیافته است. فعالان بازار ظاهراً خودداری گمرک از ترخیص کالا های وارداتی را علت اصلی کاهش موجودی در بازار عنوان می کنند. با تک شات همراه باشید. 

به نقل از برخی فعالان بازار رایانه از حدود یک هفته ی گذشته تا کنون، گمرک به بهانه های مختلف محموله های وارداتی کالا های کامپیوتری به ویژه لپ تاپ را ترخیص نکرده است. به گفته ی آنها ظاهراً نبود نمایندگی رسمی برای برند های وارداتی و اعمال تغییرات تعرفه ای، از جمله دلایلی است که از سوی گمرک برای عدم ترخیص محموله های وارداتی عنوان می شود.

برخی دیگر از فعالان بازار رایانه نیز از احتمال اتخاذ تصمیم های وارداتی جدید برای نوت بوک خبر می دهند و می گویند بنا به دلایل نامشخص، به نظر می رسد نوت بوک از مجموعه ی اتحادیه فناوران رایانه خارج و زیرمجموعه ی اتحادیه لوازم خانگی قرار گرفته و علت تاخیر در ترخیص محموله های گمرکی نیز همین است. 

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در این زمینه می گوید: 

بر اساس اعلام گمرک، برخی از اقلام کامپیوتری نظیر نوت بوک، ماوس، کیبورد، تلویزیون، مانیتور و اقلام دیگر، در ردیف کالا های حوزه ی لوازم خانگی قرار گرفته است و به همین دلیل گمرک از ترخیص کالاهای موجود در گمرک خودداری می کند.

سید مهدی میرمهدی با انتقاد از چنین تصمیم گیری های کارشناسی نشده می گوید: 

مسلم است که نوت بوک و سایر اقلام کامپیوتری به هیچ وجه زیر مجموعه ی کالاهای حوزه ی لوازم خانگی نیستند و اتخاذ چنین تصمیمی نتایج منفی بسیاری بر بازار کامپیوتر گذاشته است.

وی اذعان می کند در این رابطه جلساتی با گمرک برگزار شده است؛ اما هنوز حتی مشخص نیست چه نهادی چنین تصمیمی اتخاذ کرده است. به گفته ی میرمهدی، گمرک اعلام کرده است دلیل انتقال کالاهای کامپیوتری به حوزه ی لوازم خانگی، بررسی کالا های فاقد نمایندگی رسمی است و اعلام شده است از ورود هر کالایی که فاقد نمایندگی رسمی باشد جلوگیری خواهد شد.

این تصمیمات در حالی اتخاذ می شوند که برند هایی مانند اپل هرگز در ایران نماینده ی رسمی نداشته و در صورت اعمال چنین محدودیت هایی باید طبق معمول منتظر کاهش موجودی و در نتیجه افزایش شدید قیمت محصولات اپل و برخی برند های فاقد نمایندگی رسمی در بازار ایران باشیم.

میرمهدی نوسانات نرخ دلار آزاد و درهم از یک سو و کاهش شدید موجودی از سوی دیگر را علت آشفتگی بازار و در نتیجه کاهش میزان تقاضا در سال های اخیر می داند. فعالان بازار و کارشناسان معتقدند در صورت تداوم این روند، تعطیلی بازار کامپیوتر پیش از تعطیلات نوروز امر غیر محتملی نخواهد بود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش ها از ترخیص نشدن کالاهای رایانه ای در گمرک و آشفتگی بازار لپ تاپ حکایت دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..