تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک نماینده مجلس: فیلترینگ فیسبوک و توییتر می تواند برای همه مردم برداشته شود

یک نماینده مجلس: فیلترینگ فیسبوک و توییتر می تواند برای همه مردم برداشته شود

یکی از نمایندگان مردم تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص تداوم فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توییتر و امکان رفع این محدودیت ها اظهارات تازه ای داشته است که در ادامه بخشی از آنها را از نظر خواهید گذراند. با تک شات همراه باشید.

علی مطهری در خصوص فیلتر شدن شبکه ی اجتماعی توییتر در ایران اذعان داشته است این موضوع به نظر او تصمیمی برای همان دوره است و دیگر مشکلی بابت استفاده از این شبکه ها وجود ندارد؛ ضمن آنکه دفتر رهبری و بسیاری از اعضای کابینه و مقامات کشور نیز در این شبکه عضویت دارند.

البته وی در ادامه ی سخنان خود راه حل اساسی این مسئله را راه اندازی و توسعه ی شبکه ی ملی اطلاعات و شبکه های اجتماعی داخلی عنوان کرده و افزوده است که باید در اختیار قرار گرفتن خدمات شبکه های داخلی، با سرعت بسیار زیاد و قیمت ارزان باشد تا مردم به شبکه های اجتماعی خارجی مراجعه نکنند یا کمتر مراجعه کنند.

نماینده ی مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی پیرامون فیلترینگ برخی شبکه های اجتماعی ادامه داده است:

این فیلتر می تواند برای همه ی مردم برداشته شود. کارگروه تعیین مصادیق جرایم رایانه ای متولی این کار است و باید بررسی مجددی در این موضوع داشته باشد.

سخنان این نماینده ی مجلس در حالی مطرح می شود که پیش از این، معاون قضایی دادستان کل کشور گفته بود توییتر به هیچ وجه رفع فیلتر نمی شود. مطهری در این خصوص نیز گفته است: 

مرجع رسیدگی به این موضوع همان کارگروه است و اگر کارگروه رفع ممنوعیت کند، قوه ی قضائیه نمی تواند مانع شود. مقام قضایی رأسا نمی تواند ممنوعیت این شبکه ها را اعلام کند و صرفا می تواند و باید به شکایت ها رسیدگی کند.

نایب رییس مجلس این بحث را درباره ی فیسبوک نیز صادق عنوان کرده و در بخشی از سخنان خود گفته است: 

فلسفه ی صدور این احکام یا وضع این قوانین شرایطی خاص بوده و اکنون که آن شرایط از بین رفته، باید بازنگری شود. در واقع مسئله، استفاده از جهات مثبت این پدیده هاست که با تربیت دینی جامعه، مردم خودشان باید از مضار و زیان های این پدیده ها که مانند تیغ دو دم هستند، پرهیز کنند.

وی در خلال این صحبت ها تاکید داشته است راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات و توسعه ی شبکه های اجتماعی داخلی برای کاستن از تاثیر و مراجعه ی مردم به شبکه های اجتماعی خارجی بسیار ضروری است.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک نماینده مجلس: فیلترینگ فیسبوک و توییتر می تواند برای همه مردم برداشته شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..