تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاکسی یاب های آنلاین مثل اسنپ و تپسی با تحقق این شروط، مانعی برای فعالیت نخواهند داشت

تاکسی یاب های آنلاین مثل اسنپ و تپسی با تحقق این شروط، مانعی برای فعالیت نخواهند داشت

چندی پیش به اطلاعتان رساندیم که رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه از اخطار به دو تاکسی یاب آنلاین اسنپ و تپسی خبر داده و گفته بود این دو سرویس برای فعالیت فعلی خود مجوزی ندارند. گفتنی است این اولین باری نبوده که سرویس های تاکسی یاب آنلاین به فعالیت غیر قانونی متهم می شوند؛ پیش از این نیز با فعالیت این گونه کسب و کار ها مخالفت هایی شده بود.

حال سرپرست دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در پی اعتراض به فعالیت سرویس های تاکسی یاب آنلاین، از شروطی سخن گفته است که در صورت محقق شدن، شرکت هایی مانند اسنپ و تپسی مانعی برای فعالیت‌ نخواهند داشت. برای اطلاع از مشروح این خبر با تک شات همراه باشید. برای اطلاع از مشروح این خبر با تک شات همراه باشید.

این روز ها به لطف خدمات آنلاین تاکسی یاب هایی نظیر اسنپ و تپسی، هر کسی در هر جایی می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن و اتصال به اینترنت، در کوتاه ترین زمان ممکن به تاکسی دسترسی داشته باشد؛ موضوعی که البته حواشی خاص خود را نیز به همراه داشته و دارد.

موفقیت دو سرویس تاکسی یاب آنلاین در جذب مشتری، موجب شده است آژانس‌ ها و موسسات کرایه ی اتومبیل از ظهور رقبای جدید با ویژگی های متمایز احساس خطر کنند و حتی بخشی از مشتریان، سود و یا رانندگان خود را نیز از دست بدهند که همین امر اعتراض اتحادیه‌ های مربوطه و فعالان آنها را در پی داشته است تا جایی که حتی رئیس اتحادیه ی فناوران رایانه نیز از اخطار به تاکسی یاب های آنلاین خبر می دهد. 

حال سرپرست دفتر توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در پی اعتراضات صورت گرفته گفته است:

به طور عمومی شرکت‌ هایی که تقاضای فعالیت‌ های بانکی در فضای مجازی دارند باید پیش از هر چیز مجوز بانک مرکزی و سپس نماد اعتماد تجارت الکترونیکی را بگیرند تا اجازه ی فعالیت در این حوزه را در فضای مجازی داشته باشند. همچنین شرکت‌ هایی که قصد دارند کسب و کار حقیقی خود را وارد فضای مجازی کنند باید ابتدا مجوز صنفی مربوط به خود را در فضای واقعی دریافت و سپس اقدام به دریافت نماد اعتماد کنند.

صادقی در ادامه افزوده است:

شرکت‌ هایی مانند سرویس دهندگان حمل و نقل که در فضای مجازی مشغول شده‌اند باید مجوز های لازم را داشته باشند که در صورت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، مانعی برای فعالیت آنها وجود ندارد. اما اگر اصناف و اتحادیه ی مربوطه به شکل فعالیتی که وجود دارد اعتراضی دارند، می‌توانند به مراجع مربوطه شکایت کنند تا برای رسیدگی به این مشکلات ما هم بعد از طرح موضوع وارد عمل شویم.

قاسم قربانی خواه، رئیس موسسات توریستی و کرایه خودرو نیز گفته است:

ما به عنوان اتحادیه ی رسمی تایید نمی‌کنیم، به خاطر اینکه نه تنها مالیاتی برای آنها تعیین نشده است بلکه رانندگان نیز مورد گزینش قرار نمی گیرند و انواع خودرو ها برای سرویس‌ دهی پذیرش می شوند. این در حالی است که در اتحادیه حتی اتومبیل‌ هایی که پلاکی غیر از پلاک تهران دارند در این استان اجازه ی حضور در واحد های صنفی را ندارند اما به وفور انواع خودرو ها با پلاک‌ های شهر های مختلف را در این سامانه‌ های مجازی مشاهده می‌کنیم. همچنین با حذف شدن هزینه‌ هایی از این دست، قیمت‌ های پایینی را هم برای ارائه ی خدمات به مشتری می‌ دهند.

وی درباره ی فعالیت سرویس های تاکسی یاب آنلاین ادامه داده است:

چندی پیش تعدادی از افرادی که در این حوزه فعال بودند مجوزی را با اطلاع ما برای فروش به خود آژانس‌ ها و موسسات اتومبیل کرایه دریافت کردند تا به وسیله ی آن، سیستم ارائه ی خدمات به مشتری بهبود پیدا کند. اما مدتی بعد دیدیم که خودشان وارد یک کسب و کار در همین رابطه شدند و این برنامه‌ های موبایل را به راه انداختند.

این اظهارات قربانی خواه در حالی مطرح شده اند که به گفته ی بسیاری از کاربران، سرویس های جدید به نسبت سرویس های سنتی، از لحاظ راننده و خودرو شرایط به مراتب بهتری دارند. به عنوان نمونه در زمان درخواست خودرو، کاربر می‌تواند اسم، عکس، شماره ی تماس راننده، شماره ی پلاک، نوع و رنگ خودرو را نیز علاوه بر هزینه ی سفر مشاهده کند.  از طرف دیگر کاربر می‌تواند مسیر حرکت خود را به صورت آنلاین برای شخص دیگری بفرستد تا از محل وی باخبر باشد. 

پایین تر بودن هزینه ی سفر با سرویس های جدید نیز مثل تمام کسب و کار های مبتنی بر اینترنت و فناوری، از بدیهیاتی است که اساساً مزیت آنها محسوب شده و موجب ارائه ی خدمات بهتر با هزینه ی کمتر می شود و نباید این را به عنوان نکته ای منفی تلقی کرد.

به هر صورت، ایجاد بستر های قانونی مناسب برای فعالیت کسب و کار های نوین، و لزوم بازبینی رویه ها و مدل های کسب و کاری از سوی اصناف و مجریان خدمات سنتی در حوزه های مختلف از جمله حمل و نقل، نکاتی هستند که شاید بتوانند آینده را به سمت رضایت بیشتر طرفین، چه از سمت ارائه کنندگان خدمات و چه از سمت مشتری، سوق دهند. 


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاکسی یاب های آنلاین مثل اسنپ و تپسی با تحقق این شروط، مانعی برای فعالیت نخواهند داشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..