تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضبط و معدوم سازی 71 تن لاشه گوشت در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط ۷۱ تن از لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌های استان همدان در ۹ ماه امسال خبر داد و گفت: ۲۴۱ هزار کیلوگرم از فرآورده‌های خام دامی بازرسی شده نیز غیرقابل مصرف بوده و ضبط شده است.

ضبط و معدوم سازی 71 تن لاشه گوشت در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود رضا رسولی اظهار داشت: در حوزه واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماریهای واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بیش از 6 میلیون و 469 هزار نوبت سر واحد دامی در 9 ماهه سال 95 مایه کوبی انجام گرفته است.

رسولی بیان کرد: این تعداد مایه کوبی علیه بیماری‌های واگیر دامی و مشترک از جمله؛ تب برفکی، تب مالت، تیلریوز، آبله، آنتروتوکسمی، قانقریا، آگالاکسی و شاربن انجام گرفته است.

وی با شاره به عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری مهم سل و بروسلوز عنوان کرد: به تعداد 18 هزار و 675 رأس خونگیری از گاو و گوساله انجام گرفته، ضمن اینکه در راستای مبارزه به سل گاوی تعداد 27 هزار و 965 رأس دام تحت تست توبرکولین قرار گرفته است.

رسولی اظهار داشت: در راستای کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌های استان تعداد 189 هزار و 543 لاشه به میزان 6 هزار و 844 تن بازدید شده که مقدار 70 هزار و 516 کیلوگرم معادل 71 تن از لاشه‌های بازدید شده گوشت گاو، گوساله، گوسفند و بز در9 ماهه امسال ضبط و معدوم شده است.

وی عنوان کرد: در زمینه کنترل و بازرسی از کشتارگاه‌های صنعتی طیور نیز در 9 ماهه امسال تعداد 10 میلیون و 697 هزار قطعه طیور بازرسی شد که تعداد 88 تن از آن غیر قابل مصرف بوده و ضبط شد.

رسولی با اشاره به اینکه در سگ‌های گله و صاحب دار 10 هزار و 748 قلاده واکسیناسیون شده‌اند گفت: در این راستا اطلاع رسانی به شهروندان نیز ضرورت دارد.

وی در راستای کنترل و بازرسی بر مواد خام دامی در سطح استان بیان کرد: بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی در استان تعداد 63 هزار و 748 مورد اماکن بازدید شده است.

رسولی افزود: میزان 241 هزار کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیرقابل مصرف بوده و ضبط شده است، ضمن اینکه تعداد 261 مورد نیز به مراجع قضایی ارجاع شده است.

انتهای پیام/ ش





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضبط و معدوم سازی 71 تن لاشه گوشت در همدان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..