تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر با800 هزار ریال به نخجوان

مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از مهیا شدن امکان سفر هموطنان از تهران به نخجوان با قطار و با هزینه کمتر از 800 هزار ریال خبر داد.

به گزارش شما نیوز:علی کاظمی منش افزود: قطار نخجوان ـ مشهد که روز پنجشنبه گذشته ( نهم دی ماه 95 ) راه اندازی شد، قرار است از این پس دو بار در هفته و در روزهای یکشنبه و پنجشنبه از نخجوان و روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته از مشهد به طرف نخجوان حرکت کند.
مدیرکل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ساعات حرکت این قطار برنامه ای افزود: ساعت حرکت این قطار از نخجوان به طرف مشهد مقدس 6 و 30 دقیقه صبح و ساعت حرکت از مشهد به طرف نخجوان راس ساعت 20 و 15 دقیقه تعیین شده است.
کاظمی منش یادآورشد: در حال حاضر قیمت بلیت قطار برای کل مسیر 40 فرانک سوییس (معادل یک میلیون و 580 هزار ریال ) است، ضمن اینکه امکان عزیمت هموطنان از برخی ایستگاه های بین راهی با قیمت مناسب از طریق این قطار میسر است.
وی تصریح کرد: قیمت بلیط قطار تهران - نخجوان معادل 20 فرانک (معادل حدود 79000 تومان) و قیمت جلفا - نخجوان 1.1 فرانک (معادل حدود 4350 تومان) تعیین شده است.
به گفته وی، مدت زمان سیر این قطار با فرض تشریفات قانونی مربوط به کنترل گمرگ و گذرنامه و نیز تعویض بوژی واگن ها در مرز جلفا حدود 30 ساعت است.
وی با بیان این که واگن های این قطار چهار تخته درجه یک خواب و متعلق به کشور جمهوری آذربایجان است گفت: تمام مامورین قطار نیز از اتباع این کشور هستند و برای سفر با قطار به نخجوان نیاز به تهیه ویزا نیست و مسافران می توانند فقط با در دست داشتن گذرنامه معتبر با قطار به این کشور همسایه سفر کنند.
قطار مسافربری نخجوان - مشهد روز پنجشنبه گذشته در مراسمی با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شاهین مصطفی اف وزیر اقتصادی جمهوری آذربایجان ( روسای ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور) و نیز واسف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان راه اندازی شد.
محمود واعظی در مراسم راه اندازی این قطار گفت: قطار نخجوان - مشهد را می توان قطار دوستی دو کشور نیز نامید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این که ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با نخجوان قایل نیست، ابراز امیدواری کرد راه اندازی این قطار باعث رونق گردشگری بین دو کشور شود.
منبع:ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر با800 هزار ریال به نخجوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..