تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازمهندسی الگوی کشت با نگاه ملی و استانی در قزوین اجرا می شود

علی اکبر متقی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای توسعه بخش کشاورزی مولفه های متعددی دخیل هستند که یکی از برنامه های مهم جهاد کشاورزی در برنامه ششم توسعه، مربوط به الگوی کشت با نگاه ملی و استانی است.

وی افزود: اگر الگوی کشت بصورت استانی عملیاتی شود جواب لازم را نخواهد داشت و برنامه وسیع حمایتی با عنوان الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع پایه که شامل آب، خاک و محیط زیست است در برنامه کشاورزی برای خود اتکایی و خود کفایی در محصولات استراتژیک که شامل ۱۰ محصول اصلی در کشور است که عمدتا در استان قزوین نیز این اقلام تولید می شود در سبد حمایتی قرار گرفته است.

متقی فرد تصریح کرد: در سال جاری عمده مسایل مربوط به حمایت معطوف به دو  برنامه اصلی  که شامل؛ آبیاری نوین در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی و دیگری توسعه گلخانه های تولید متراکم کشت با استفاده از روشهای عملی تولید است.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح سیستم های نوین آبیاری در ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی استان گفت: مطابق روشهایی آبیاری که اکنون در مزارع کشاورزی و باغات انجام می شود راندمان آب از شرایط فعلی که بصورت سنتی در مزارع انجام می شود با اجرای سیستم های نوین ابیاری  راندمان آبیاری تا ۲ برابر ارتقا می یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در این طرح راندمان آب از ۴۰ درصد به ۷۰ الی ۸۰ درصد ارتقا می یابد.

وی در ادامه به مزایای سیستم های نوین آبیاری  اشاره تجهیز شده اند کشاورزان اعلام می کنند که زمان برداشت قبلی از چاهها به صورت سنتی درمقایسه با اجرای سیستمهای نوین آبیاری قطره ای و موضعی، با نصف حجم آب و نصف زمان برداشت از چاهها بهره برداری انجام می شود.

متقی فرد تصریح کرد: برنامه استفاده از روشهای عملی بهره وری آب برای استفاده و آب خواهی عملی نسبت به گیاه و زراعت و باغ می باشد که  همراه آن  ذخیره سازی و تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی نیزوجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازمهندسی الگوی کشت با نگاه ملی و استانی در قزوین اجرا می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..