تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثير آلودگی هوا بر شیوع سرطان در تهرانی‌ها/ در هوای آلوده لب به این نوشیدنی نزنید!

یک دکتری تغذیه و رژیم درمانی گفت: افراد در هوای آلوده باید از مصرف نوشیدنی های مضر مانند نوشابه پرهیز کنند.

تاثير آلودگی هوا بر سرطان در تهران/ در هوای آلوده لب به این نوشیدنی نزنید!فرهاد وحید دکتری تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بیان کرد: نوشابه نه تنها به خاطر قند بلکه به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد ضررهای زیادی به سلامتی بدن وارد می کند.

وی اظهار داشت: قند و نمک جز سموم سفید رنگی هستند که سبب بیماری های گوناگون مانند ناراحتی های قلبی و عروقی، انواع مختلف سرطان، فشار خون و دیابت می شوند.

این دکتری تغذیه و رژیم درمانی توصیه کرد: افراد علاقه مند به مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک و نوشیدنی های مضری مانند نوشابه باید تا حد الامکان از مصرف این مواد خودداری کنند.

وحید افزود: طبق مطالعات اخیر صورت گرفته مصرف نوشابه فرد را در معرض انواع بیماری های گوناگون مانند سکته های مغزی، سرطان معده و مری قرار می دهد.

وی با بیان اینکه افراد ساکن در کلان شهرهایی که دارای هوای آلوده هستند باید از مصرف تنقلات و نوشابه امتناع کنند، تصریح کرد: استفاده بیش از حد از نوشابه اثرات ناشی از آلودگی هوا را تشدید می کند.

این دکتری تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: آلودگی هوا در کلانشهرهایی مانند تهران احتمال ابتلا به سرطان را 30 درصد افزایش می دهد.

وحید یادآور شد: افراد باید از مصرف نوشابه همراه با مواد غذایی حاوی کلسیم پرهیز کنند زیرا استفاده از این نوشیدنی به طور همزمان با لبنیات از جذب مواد و املاح مفید آن ها جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه اثرات مضر نوشابه تا حدود 6 ساعت پس از نوشیدن آن در بدن باقی می ماند، توصیه کرد:  دوغ و کفیر خانگی، آبمیوه های طبیعی، شربت های خانگی کم شیرین و عرقیجات جزو بهترین نوشیدنی های جایگزین نوشابه محسوب می شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثير آلودگی هوا بر شیوع سرطان در تهرانی‌ها/ در هوای آلوده لب به این نوشیدنی نزنید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..