تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ پدر تخم مرغ شانسی و شکلات نوتلا +عکس

پدر تخم مرغ شانسی و «نوتلا» درگذشت +تصاویر

 

پدر تخم مرغ شانسی و شکلات معروف و محبوب نوتلا درگذشت . به گزارش ایران ناز از ویلیام سالیس به عنوان پدر تخم مرغ شانسی یاد میشود.این مرد با ایده مبتکرانه ی خودش توانست صاحب ثروتی عظیم شده  وبا محصولاتش  محبوبیت بالایی در بین کودکان کسب کند . با درگذشت ویلیام سالیس ، تخم مرغ شانسی های کیندر یتیم شدند.مبتکر تخم مرغ های مشهور کیندر پنجشنبه 29 دسامبر در سن 83 سالگی در بیمارستان شهر پاویا در شمال ایتالیا به دلیل سکته مغزی درگذشت.

 

او مبتکر یکی از محبوب ترین شکلات ها برای کودکان بود.ویلیام سالیس در سال های دهه 1960 میلادی وارد شرکت صنایع غذایی فِرِرو شد و اندکی بعد به دست راست میکله فِرِرو مالک این شرکت که پدر کره شکلاتی « نوتلا» نام داشت،شد.

مرگ پدر تخم مرغ شانسی و شکلات نوتلا +عکس

در سالهای دهه 1970 میلادی ، سالیس به فکر افتاد تا شیوه ای را علیه خصوصیت فصلی بودن شکلات های عید پاک پیدا کند زیرا با سپری شدن جشن های عید پاک قالب های تولیدتخم مرغ شکلاتی های این جشن مذهبی برای بخش اعظم سال بی فایده شده و از آنها استفاده ای نمی شد.

 

وی به این فکر افتاد تا داخل این تخم مرغ ها یک سورپرایز بگذارد. به این ترتیب تخم مرغ کیندر سورپرایز متولد شد که در داخل پوسته شکلاتی آن کپسولی حاوی قطعات بسیار کوچک اسباب بازی که مونتاژ می شدند، گذاشته شد.

 

مرگ پدر تخم مرغ شانسی و شکلات نوتلا +عکس

موفقیت این ابتکار فوری و پایدار بود. شرکت فِرِرو در مدت بیش 40 سال میلیاردها تخم مرغ شکلاتی کیندر را در سراسر جهان فروخت. این تخم مرغ شکلاتی به محبوب ترین شکلات کودکان تبدیل شد.

 

مرگ پدر تخم مرغ شانسی و شکلات نوتلا +عکس

با این حال، موفقیت عظیم تخم مرغ های شکلاتی کیندر با وقوع چند حادثه غم انگیز تیره و تار شد از جمله در نیمه ژانویه سال 2016 یک دختربچه 3.5 ساله در شهر تولوز فرانسه با اسباب بازی کوچک داخل یکی از این شکلات ها خفه شد. در حال حاضر ، در ایالات متحده آمریکا براساس قانون ممنوعیت گذاشتن اشیا در داخل مواد غذایی فروش این تخم مرغ شکلاتی ممنوع است. در عین حال، از تابستان سال 2016 در کشور شیلی هم به دلیل تصویب یک قانون جدید برای مبارزه علیه چاقی و اضافه وزن ممنوع شد.

 

 

مطالب مرتبط:

 

روش درست کردن نوتلا خانگی

 

روش پخت کیک ستاره‌ای نوتلا

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ پدر تخم مرغ شانسی و شکلات نوتلا +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..