تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش اردن به نزدیکی حشد الشعبی به تلعفر

به گزارش افکارنیوز،

تاجیک با اشاره به ابراز نگرانی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اردن از حضور حشد الشعبی در نزدیکی تلعفر گفت: این موضع سنتی اردنی ها است.

سفیر سابق ایران در اردن با برشمردن اهمیت تحولات عراق برای اردن اظهار داشت: اولین دلیل اهمیت آن همسایگی و دیگری مباحثی است که ملک عبدالله درباره تقویت شیعه در عراق و ارتباط آن با لبنان و اردن مطرح کرده بود.

وی درستی اظهارات رئیس ستاد مشترک اردن را وابسته به نوع تعامل با اردن خواند و گفت: در این دوره یک مقدار روابط ما و اردن کاهش یافته و نمی توانیم آن آرامش خاطری را که اردنی ها می خواهند به آنها بدهیم.

وی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم اردن را به عنوان یک کشور آسیب پذیر توصیف کنیم یک مقدار وظیفه ما سنگین می شود.

سفیر سابق ایران در اردن مفهوم این نگرانی را توجیه و یا مثلا عدم پذیرش موضع آنها خواند و گفت: این یک موضع سنتی آنهاست که نگرانی هایی از صحنه عراق و تقویت شیعه دارند که ما و عراق باید به یک روش معقول این نگرانی ها را از آنها برطرف کنیم.

وی افزود: اینکه بخواهیم بگوییم حضور نیروهای حشد الشعبی در تلعفر تاثیر مستقیمی بر امنیت ملی اردن دارد اینطور نیست زیرا حشدالشعبی یک نیروی مردمی شکل گرفته در صحنه عراق است و عراق هم یک کشور مستقل هست که آنها خودشان می دانند و نشان داده اند که در این وضعیت کارآیی داشتند.

تاجیک با تاکید بر اینکه اردنی ها یک اشتباه محاسباتی و استراتژیک در کل دارند بیان داشت: از سال 2003 که صدام سرنگون شد خیلی ها به دنبال نظام سلطنتی بودند و فکر می کردند که عراق این ظرفیت را دارد که بتواند به دنبال احیای ملک فیصل برود.

تاجیک با بیان اینکه یکی از کشورهای ضربه پذیر در جریانات داعش، اردن است اظهار داشت: دومین کشوری که بعد از تونس حجم بالایی از نیروی اعزامی به داعش را دارد اردن است و این نشان می دهد که شکست و یا پیروزی داعش هر کدام به نوعی برای اردن مشکل آفرین است.

سفیر سابق ایران در اردن ادامه داد: اگر داعش پیروز شود یک نوع از مشکلات برای اردن به وجود خواهد آمد و اگر هم شکست بخورد تبعات بدتری دارد زیرا بازگشت و پراکندگی آنها تاثیرات منفی دارد و اردنی ها هم به دلیل شرایط حکومتی و سیاسی شان و مجموع تحولاتی که در این کشور رخ داده ضربه پذیر هستند.

تاجیک در پایان این نوع مواضع را نشان از نگرانی های عمیق تر و درونی از وضعیت اردن خواند که به این صورت سر می زند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش اردن به نزدیکی حشد الشعبی به تلعفر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..