تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جدال پلیس با بی‌خانمان‌ها

 به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، اکتیویست پست نوشت: ادارات پلیس سراسر آمریکا بر سر بی‌خانمان‌های این کشور آوار شده‌اند، لباس‌ها، پتو و سایر وسایل شخصی آنها را می‌گیرند و آنان را در سرما و باران به حال خود رها می‌کنند.

صفحه بی‌خانمان‌ها در فیس بوک،اخیراً ویدیویی را از کارگران که در حال ساخت یک اردوگاه هستند، منتشر کرده است. این ویدیو توسط یکی از بی‌خانمان‌ها به نام میچل مک کونل گرفته شده است.

اداره پلیس دنور آمریکا طی بیانیه‌ای به دفاع از نیروهای پلیس که در حال گرفتن پتو، کیسه خواب، چادر و دیگر وسایل شخصی  افراد بی خانمان هستند، پرداخته است. ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که حتی برودت شدید هوا نیز مانع از خشونت پلیس علیه بی‌خانمان‌ها نشده و وسایل آنها ضبط شده است.

به دنبال انتشار این ویدیو، نامه‌های سرگشاده‌ای به شهردار دنور، شورای شهر و دیگر مسئولان نوشته شد.

در نامه فوق که بیانگر وحشتی بزرگ در مورد آمادگی نمایندگان دولت برای به خطر انداختن جان انسان‌های بی خانمان می‌باشد، دستوراتی که به ادارات پلیس آمریکا داده شده نیز آمده است.
در این نامه تصریح شده است که تمامی افسران پلیس می‌بایست پتو و یا هر وسیله مورد نیاز زندگی که در اختیار انسانهای بی خانمان است را توقیف کنند. مقامات شهر دنور، چادر زدن در فصل زمستان را ممنوع اعلام کرده‌اند تا فرصتی برای مقابله با پدیده بی خانمانی به وجود بیاید. از سویی دیگر، اقداماتی برای اتمام پروژه پاکسازی و جابه جایی افراد بی خانمان توسط پلیس، خدمات مردمی، حراستهای خصوصی و حتی روشهای دیگر مطرح شده است.


جدال پلیس با بی‌خانمان‌ها

این اولین باری نیست که مقامات ایالت کولورادو آمریکا از چنین روشهای خشنی در برابر افراد بی خانمان استفاده میکنند. در فوریه امسال، دانشگاه حقوق دنور گزارشی را با عنوان "هزینه‌های گزاف: مجرم دانستن افراد بی خانمان چه هزینه هایی برای ایالت کولورادو داشته است"، منتشر کرد. در این گزارش اطلاعاتی در رابطه با اقتصاد و پیامدهای اجتماعی قوانین ضد افراد بی خانمان مطرح شد. بر اساس این گزارش اعمالی مانند گدایی کردن، چادر زدن، نشستن و خوابیدن در فضاهای عمومی و ولگردی جرم محسوب می‌شود.

در ماه سپتامبر، مقامات  لس آنجلس یک گروه کامل از نیروهای ویژه را برای یافتن افراد بی خانمان و انتقال آنها به کمپهای مختلف، به خدمت گرفت، این طرح دارای نام طنزگونه "کمک رسانی فعال به افراد بی خانمان" بود. اعضای این گروه با هدف کاستن از تعداد افراد بیخانمان کار خود را شروع کردند، امّا، در عمل تنها کاری که انجام دادند، وارد کردن اتهام به ضعیف‌ترین قشر جامعه بود.

جسی راسمن ، وکیل کارکنان اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا درباره اقدامات نادرست ایالات متحده در برابر پدیده بی خانمانی تصریح کرده است: این اتحادیه خود را به خاطر تبرئه شدن از اتهام تعرض به حقوق شهروندی افراد که به دنبال دستیابی به یک پناهگاه اضطراری بودند، پیروز می‌داند.

در پایان باید خاطرنشان کرد که امروزه، اتفاق آرا بر این است که یک بیخانمان نباید به دلیل اینکه جایی برای زندگی ندارد، مجازات شود. امّا، قوانین ایالات متحده در عمل به مجازات بیخانمان‌ها مبادرت می‌کند.

منبع:نکته آنلاین

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جدال پلیس با بی‌خانمان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..