تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امکان راه رفتن دوباره با پاهای رباتیک

دانشمندان توانسته‌اند برای فردی که دست و پاهای خود را در حادثه‌ای از دست داده است، پاهای رباتیکی بسازند که می‌تواند در راه رفتن به وی کمک کند.

نزدیک به ۳۰ سال پیش، لی ریزر، پس از حادثه‌ای که برای وی اتفاق افتاد بود، روی تخت بیمارستان از کما بیدار شد. لی متوجه شد که دست‌ها و پاهای وی به‌شدت آسیب دیده‌اند و پزشکان مجبورند آن‌ها قطع کنند.

حال پس از عمل‌های جراحی، لی به مدل ۲۵ سال است که از دست‌ها و پاهای مصنوعی استفاده می‌کند. لیزر در مصاحبه‌ای گفته است:

وقتی از کما بیدار شدم، پزشکان به من گفتند که مجبورند پاهایم را از زانو به پایین قطع کنند. این برای اولین بار در زندگی‌ام بود که احساس افسردگی می‌کردم.

در حال حاضر لی که ۳۰ سال پیرتر شده است، تصادفی که داشته او را ناامید نکرده است و وی با استفاده از اندام مصنوعی به زندگی خود ادامه می‌دهد.

زانوی پیوسته، پای BioME و پمپ مکنده Autobot e-pulse وسایلی بودند که در این ۳۰ سال به من کمک کرده‌اند.

پس از مطالعه وضعیت لی ریزر، دانشمندان برای او پاهای رباتیک ساخته‌اند که روز جمعه در بیمارستان دریک، ریزر توانست با استفاده از این دو پای رباتیک جدید به اطراف قدم بزند. درمان‌شناس لی به نام الن زیدک در این مورد گفته است:

او زمان زیادی از عمر خود را با استفاده از اندام مصنوعی که موتوری نداشتند، به اطراف می‌رفت. حال لی باید یاد بگیرد که چگونه با استفاده از پاهای رباتیک جدید حرکت کند.

ریزر توانست در مدت‌زمان کوتاهی با پاهای جدیدش وفق بگیرد. کریستین گیدینگ، تکنسینی که در ساخت پاهای رباتیک دست داشت، گفته است:

او توانست برای اولین بار از یک سربالایی بالا برود. همین امر باعث شد لی به گریه بیفتد. این فوق‌العاده است که لی می‌تواند پاهای جدیدش را به خانه ببرد.

ریزر علاقه زیادی به کوهنوردی دارد و قصد دارد بار دیگر به کوهنوردی ادامه بدهد. وی گفته است:

دیگر نیاز نیست مانند گذشته زندگی کنم. این حس خوبی است که بار دیگر احساس طبیعی بودن داشته باشم.

پاهای رباتیک

پاهای رباتیک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امکان راه رفتن دوباره با پاهای رباتیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..