تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




والدین کودک پنج ساله ای که در یک تصادف کشته شده بود،از اپل به دادگاه شکایت کردند

والدین کودک پنج ساله ای که در یک تصادف کشته شده بود،از اپل به دادگاه شکایت کردند

روز 24 دسامبر سال 2014 میلادی، روزی است که زندگی جیمز و بتانی مادیست که دختر پنج ساله خود را در یک تصادف وحشتناک اتومبیل از دست دادند، برای همیشه تغییر کرد. این خانواده در آن روز در اتومبیل خود نشسته بودند و با نزدیک شدن به ترافیک سنگین از سرعت حرکت خود کاستند. اما در همین زمان راننده 20 ساله ای، که نام او منتشر نشده است، با سرعت 105 کیلومتر بر ساعت با اتومبیل خانواده مادیست برخورد می کند. چرا این راننده جوان نیز با نزدیک شدن به ترافیک از سرعت خود نکاسته بود؟ گفته می شود در زمان تصادف این راننده 20 ساله مشغول چت ویدیویی از طریق اپلیکیشن فیس تایم بر روی آیفون 6 خود بوده است . هنگامی که پلیس به صحنه تصادف می رسد متوجه می شود که ویدیو چت فیس تایم هنوز ادامه دارد و اپلیکیشن همچنان باز و فعال است. در ادامه با تک شات همراه باشید.

خانواده مادیست در ارایه شکایت خود در خصوص این تصادف، کمپانی اپل را نیز به عنوان یکی از خاطیان نام برده و از اپل نیز شکایت کرده اند. این غول دنیای فناوری در این شکایت به دلیل عدم در نظر گرفتن قفلی برای این اپلیکیشن که استفاده از آن در هنگام رانندگی را محدود کند مورد اتهام قرار گرفته است. اپل پیشتر چنین پتنتی را به ثبت رسانده بود ولی عدم استفاده از آن در فیس تایم، باعث شده که اپل به سهل انگاری متهم شود. در نتیجه، رفتار سهل انگارانه راننده "بطور مستقیم" با عدم اجرای ویژگی قفل به ثبت رسیده اپل در اپلیکیشن فیس تایم ارتباط داده شده است.


شاکیان در این پرونده درخواست افزوده شدن قفل اپلیکیشن به مدل های فعلی و آینده آیفون را مطرح نکرده اند. در مقابل، خانواده مادیست تقاضای پرداخت غرامت، کلیه هزینه های پزشکی و هر گونه ضرر و زیان دیگری که دادگاه تعیین کند توسط اپل را به دادگاه ارایه داده اند. لازم به ذکر است در ایالت تگزاس هیچ قانونی استفاده از موبایل را در حین رانندگی توسط افراد بالای 18 سال منع نمی کند.

در این شکایت عنوان شده است که:

علیرغم پیشرفت های فناوری از سال 2008 تا کنون و پتنت موجود که به اپل اجازه می دهد این پتنت را بطور انحصاری به مدت 20 سال مورد استفاده قرار دهد، متهم پرونده، کمپانی اپل، همواره از ارایه طراحی ایمن تر که استفاده از فیس تایم را در حین رانندگی محدود کند غفلت کرده است.


قطعا این حادثه بسیار دلخراش و ناراحت کننده بوده است. اما کاملا واضح است که وکلای شاکی مطلع هستند که نمی توانند غرامت قابل توجهی از جوان راننده به دست آورند، و در عوض به دنبال جیب های پر پول تری رفته اند و همه از این موضوع مطلعند که اپل یکی از ثروتمندترین کمپانی های دنیای فناوری است.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «والدین کودک پنج ساله ای که در یک تصادف کشته شده بود،از اپل به دادگاه شکایت کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..