تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرگ تدریجی قلعه باستانی میش پدام رودبار+تصاویر

ساعت: 08:54 منتشر شده در مورخ: 1395/10/12 شناسه خبر: 994507

چوب بی تدبیری بر پیکر اثر تاریخی دوران پس از صدر اسلام؛

قلعه میش پدام رودبار جنوب، یکی از آثار تاریخی دوران پس ازاسلام است که این روزها حال خوشی ندارد و در سایه ی بی توجهی زخم بی تدبیری تن این اثر ملی را پاره پاره کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از"رودبار ما"، وجود بناهای تاریخی در یک شهر یا روستا حکم یک شناسنامه را برای آن منطقه دارد و سابقه تمدنی آن به حساب می آید.

یکی از میراث کهن درشهرستان رودبارجنوب، قلعه تاریخی میش پدام رودبارجنوب است که در ۷ کیلومتری جنوب غربی این شهرستان درروستای  میش پدام واقع شده است.

شهرستان رودبار جنوب به دلیل قرار گرفتن در مسیر هلیل رود آثار باستانی و تاریخی زیادی دارد که عبارتند از:  قلعه میش پدام، یاراحمدی که قدمت چندین هزار ساله دارندو قدمت این آثار تاریخی برابر با تمدن هلیل است.

درد امروز ما این است که گوش‌ها کر و زبان‌ها به ثناگویی باز شده است،حال هر چه گزارشات توصیفی غراتر باشد، بیشتر تو را می‌نوازند اما آنقدر می‌نویسم تا گوشی شنوا بیابم که درد را بشناسد و بداند دردهایی که امروز با آنها در رودبار جنوب دست‌به گریبان هستیم، به‌دلیل سهل‌انگاری و سوءمدیریت‌هاست.

این قلعه تاریخی بیش از همه ی آثار دیگر زخمی و رنجور از حضور گورکن ها است که بر اثر حفاریهای غیرمجاز و شبانه در سالیان گذشته پاره پاره شده است و بخش باقی مانده آن بر اثر بارندگی های سال گذشته در حال نابودی است.

اگر  تدبیری برای جلوگیری از تخریب این‌گونه مکان‌ها نشود، آیندگان و نسل‌های بعدی چگونه از هویت و اصالت گذشتگان خود، آگاه شوند؟!

قلعه میش پدام اثر تاریخی از دوران پس از اسلام

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اعلام اینکه قلعه میش پدام مربوط به هزاره اول دوران‌های تاریخی پس از اسلام است گفت: این قلعه  در شهرستان رودبار جنوب ، روستای میش پدام واقع شده است .

روحی افزود: این اثر در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۵۷۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این قلعه تاریخی در نوع خود دیدنی وجالب توجه است.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرگ تدریجی قلعه باستانی میش پدام رودبار+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..