تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کور شدن نوزادان با فلاش دوربین و نور خورشید!

به گفته یک فوق تخصص چشم، نور فلاش دوربین‌های عکاسی برای کودکان تازه به دنیا آمده آزاردهنده است و آسیب های جبران ناپذیری را برای بینایی آنها به همراه دارد.

وی در خصوص "solar burn" اظهار داشت: در صورتی که افراد و به خصوص نوزادان به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرند ماکولا( لکه زرد) چشم آن ها می سوزد که این امر در نهایت منجر به نابینایی می شود.

کور شدن کودکان با فلاش دوربین عکاسی و نور خورشید!

این فوق تخصص چشم پزشکی عنوان کرد: از آنجایی که فلش دوربین عکاسی یا تلفن همراه نیز مستقیم به ماکولا چشم برخورد می کند بنابراین این اشعه نیز سبب آسیب به شبکیه چشم نوزادان می شود ولی به اندازه نور خورشید خطرناک نیست.

رستگار توصیه کرد: والدین باید تا قبل از چهار ماهگی نوزاد بدون فلش از فرزندشان عکس بگیرند و تا سه سالگی به دلیل اینکه مغز کودکان در حال رشد است باید احتیاط شود ولی از سه سالگی به بعد با افزایش سن احتمال آسیب به شبکیه چشم کاهش می یابد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کور شدن نوزادان با فلاش دوربین و نور خورشید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..