تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در سالگرد اجرای برجام طلا و دلار هم نجومی شدند

به گزارش افکارنیوز،

به یکسالگی اجرای برجام نزدیک می‌شویم و این روزها دولتی‌ها و مذاکره‌کنندگان هم رفته رفته به اشتباهات خود در مواجهه با دشمن اذعان می‌کنند.

اشتباهاتی که عمدتا از جنس عجله در اتمام مذاکرات بود و باعث شد مسایل به طور دقیق بررسی نشود و تیم مذاکره‌کننده از برخی خطوط قرمز تعیین شده عدول کند و به وعده‌های دشمن دل خوش کند.

علاوه بر این، بدعهدی طرف مقابل هم موجب شد دولت یازدهم عملا نتواند دستاورد مدنظر خود را از مذاکرات برداشت کند. اذعان ولی‌الله سیف‌ رئیس کل بانک مرکزی به دستاورد تقریبا هیچ برجام موید این موضوع است.

تاثیرات منفی دلخوشی به کمک دشمن برای بهبود شرایط، این روزها با افزایش جهشی قیمت دلار، طلا و سکه برای عموم مردم ملموس‌تر شده و مردمی که به وعده‌های دولت برای کاهش نرخ ارز امیدوار بودند این روزها با مشاهده واقعیات اقتصادی، به منتقدان جدی سیاست‌های اقتصادی دولت تبدیل شده‌اند.

طبق بررسی روند بازار، در روز 23 تیر 94 که مصادف با روز امضای توافق هسته‌ای میان ایران و 5 کشور دیگر بود، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در این روز به مبلغ 890 هزار تومان معامله شد. این مقدار در معاملات امروز به یک میلیون و 125 هزار تومان رسیده و 235 هزار تومان رشد داشته است.

همچنین روز تصویب برجام در مجلس (27 مهر 94)، قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار، اندکی بیش از 95400 تومان بود. در معاملات روزهای اخیر هر گرم طلا با رقمی بیش از 116 هزار و 300 تومان به فروش رسیده که رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد. همچنین نرخ دلار 23 درصد افزایش داشته است.

در روز اجرای سند برجام توسط دولت (27 دی 94) هر دلار در بازار آزاد با قیمت 3624 تومان معامله شده بود. رقمی که این روزها وارد مدار 4150 تومانی شد و رکورد گرانترین دلار تاریخ ایران را ثبت کرد. طبق گزارش‌ها در چند روز گذشته، ارزش دارایی مردم به واسطه افزایش قیمت دلار، حداقل 17 درصد کاهش داشته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در سالگرد اجرای برجام طلا و دلار هم نجومی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..