تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پسته به زودی در بورس عرضه می شود

مدیرعامل بورس کالای ایران از تاسیس تالار پسته بورس در آینده نزدیک خبر داد.

وی در ادامه اظهار کرد: برای نقش آفرینی بیشتر پسته ایرانی در بازار جهانی، ایجاد بازار مشتقه برمبنای پسته مدنظر قراردارد.

سلطانی نژاد در ادامه از اهداف تاسیس این تالار خبر داد و یادآورشد: شفافیت بازار کالا بستگی به استاندارد بودن آن دارد و با راه اندازی این تالار در نظر داریم ابزارهای مالی مناسبی دراختیار کشاورزان قرار دهیم تا از این طریق از دغدغه مالی کشاورزان کاسته شود.

به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران، تالار پسته بورس  تا قبل از دهه مبارک فجر تاسیس می شود.

سلطانی نژاد درادامه عنوان کرد: کشاورزان خرد در حال حاضر نمی‌توانند برای محصول پسته تولیدی خود به راحتی مشتری پیدا کنند لذا  یکی از اهداف بورس‌کالا برای تشکیل تالار پسته در کرمان فراهم کردن امکان حضور کشاورزان خرد و پسته کاران کوچک در بازار است.

وی درخصوص نحوه عرضه محصول کشاورزان در تالار پسته کرمان افزود: پسته‌کاران متقاضی می‌توانند به‌صورت حضوری یا تلفنی به کارگزاران دارای مجوز از بورس‌کالا مراجعه و تقاضای فروش محصول خود را ارائه کنند.

سلطانی نژاد گفت: تالار پسته بورس‌کالا در گام نخست با عرضه اوراق گواهی سپرده پسته آغاز به‌کار می‌کند، در این مرحله محصول تولید شده 6500 پسته کار فعال در سطح استان کرمان در تالار پسته عرضه خواهد شد.

مدیر عامل بورس کالای ایران با بیان اینکه  تالار پسته کرمان فقط مختص پسته‌کاران کرمانی نیست، عنوان کرد: هرچند عمده پسته ایران در استان کرمان تولید می‌شود اما تولیدکننده‌های سایر استان‌ها نظیر یزد، فارس، مرکزی، سمنان، خراسان و دیگر استان‌ها هم می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به شعب کارگزاری‌های عضو بورس‌کالا از نحوه عرضه محصولاتشان مطلع شوند. 

مدیرعامل بورس‌کالا درباره پیش زمینه‌های تشکیل رینگ صادراتی بورس پسته ایران یادآورشد: در گام نخست باید استانداردهای عرضه پسته در بورس‌کالا به‌طور کامل شفاف شود و در گام دوم تناوب عرضه در این بازار سامان یابد و در نهایت موضوع جابه جایی پول و انجام تعهدات به شکل قانون‌مند درآید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پسته به زودی در بورس عرضه می شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..