تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

مقیاس ایرودینامیکی خودروهای امروزی معمولا بین 0.30-0.40 است. اگر چه در بین بهترین‌ها آنهایی را انتخاب می‌کنیم که ضریب درگی زیر 0.30 دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک قابلیت ایرودینامیکی مناسب برای بهره‌وری در انرژی بسیار حیاتی است. هر چه خودرو لغزنده‌تر باشد، بهتر است.
 
به بیان ساده، فشار بیشتر به جریان هوا برای رسیدن یا حفظ سرعتی خاص انرژی بیشتری طلب می‌کند. استفاده از انرژی بیشتر به معنای بهره وری کمتر است.

ضریب درگ (cd) اولین عامل مشترکی است که به تشریح آیرودینامیک و اندازه آن و میزان جریان هوای وسیله نقلیه می‌پردازد. مقیاس ایرودینامیکی خودروهای امروزی معمولا بین 0.30-0.40 است. اگر چه در بین بهترین‌ها آنهایی را انتخاب می‌کنیم که ضریب درگی زیر 0.30 دارند.
 

تویوتا پیروس: ضریب درگ 0.24


آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر
 
در سال 2016 تویوتا پیروس به عنوان سردمدار خودروهای هیبریدی با یک طراحی لغزان در میان آیرودینامیک‌ترین‌ها قرار گرفت. نسل چهارم سال 2016 این خودرو با بهترین ظاهر و خطوطی نرم‌تر از همیشه ظاهر شده است.
 
مزدا 3: ضریب درگ 0.26
آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

 
با یک طراحی نرم و لغزان، مزدا 3 (نه در نسخه هاچ‌بک) یکی از پائین‌ترین ضریب‌های کشش در میان خودروهای جهان را دارد. از ویژگی‌های ایرودینامیکی این خودرو می‌توان به شاترهای فعال هوا در نزدیکی جلو پنجره و خطوط ساده زیر بدنه اشاره کرد. شاترهای جلو پنجره نیاز موتور را از خنک‌کننده‌ها رفع خواهد کرد.
 

هوندا NSX:
آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

 
هوندا می‌گوید تمام مدل‌های NSX جدید، از طریق سامانه کلی جریان هوا برای عملکرد بالا و خنک کردن عناصر دستگاه مولد قدرت، ترمزها و واحدهای حرارتی هوا را جذب می‌کنند. البته خروج هوا از طریق دریچه‌های استراتژیک پشت خودرو کشش را به حداقل می‌رساند. متاسفانه آمار رسمی از ضریب کشش برای NSXها ارائه نشده است.
 

اینفینیتی Q50: ضریب درگ 0.26
آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

 
دست لوکس‌ساز نیسان، در طول زمان دستخوش تغییراتی شد و به تدریج تولید اتومبیل‌هایش را بهبود بخشید. مدل معرفی شده از ایفینیتی Q50 در سال 2015 نتیجه بسیار خوبی را در برابر تونل‌های بادی از خود ارائه داد که به مفهوم قابلیت آیرودینامیکی ویژه است.
 

تویوتا میرای: ضریب درگ 0.29
آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

 
خودروی هیدروژن سوز تویوتا که ممکن است به طیف وسیعی از خودروهای آینده تبدیل شود، با طراحی هوشمندانه‌ای برای مقابله با باد ساخته شده و می‌تواند با این ویژگی‌ها مسافتی حدود 502 کیلومتر را طی کند.
 

آئودی A5 : ضریب درگ: 0.25
آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

 
تمام A5 های جدید کوپه سریع‌تر، سبک‌تر و جادارتر از بقیه بوده و بسیار اقتصادی ظاهر شده‌اند. آئودی موفق شده ضریب درگ را به 0.25 برساند که موفقیت بزرگی در این زمینه محسوب می‌شود.
 

تسلا مدل X : ضریب درگ: 0.24
آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

 
یک SUV جذاب با درهای بال مانند که اساسا یک خودروی برقی محسوب می‌شود. تسلا به خوبی توانسته با طراحی زیبا از پس قابلیت‌های آیرودینامیکی برآید.
 

مرسدس بنز کلاس E : ضریب درگ: 0.23
آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر

 
مرسدس بنز کلاس E شاید یک انقلاب در برابر مدل‌های دیگر باشد. ساعت‌های زیادی برای کاهش ضریب درگ این خودرو وقت صرف شده است. ظاهرا یک سامانه ویژه برای مقاومت باد و خنک شدن رادیاتور در این خوردو به کار رفته است.

منبع: عصرایران

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیرودینامیک‌ترین خودروهای جهان کدامند؟ +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..