تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکزی از نظر میانگین سنی سومین استان پیر کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان خسروی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان مرکزی در اراک اظهار داشت: مشکل فراروی کشور، پیر شدن جمعیت است و این موضوع ضمن کاهش نیروی فعال، هزینه های فراوانی را تحمیل خواهد کرد.

وی افزود: اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند تا ۳۰سال آینده کشور با مشکلاتی به لحاظ ترکیب جمعیتی روبرو خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با بیان اینکه جمعیت استان مرکزی از یک میلیون و ۴۱۳هزار و ۹۵۹نفر در سال ۹۰، به یک میلیون و ۴۶۱هزار و ۸۱نفر در سال ۹۴رسیده گفت: سالانه چیزی حدود ۱۱هزار و ۷۸۰نفر به جمعیت استان اضافه شده و شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و خنداب طی سال های ۹۰ تا ۹۴، کمترین رشد نرخ جمعیت را داشته اند.

وی در مورد ثبت ولادت در استان اظهار داشت: طی هشت ماه سال جاری ۱۴هزار و ۹۰۱ واقعه ولادت ثبت شده که از این رقم ۱۲هزار و ۷۳ واقعه شهری و دو هزار و ۸۲۸ ولادت روستایی است.

خسروی افزود: طی هشت ماه سال جاری پنج هزار و ۱۴۶ واقعه فوت در استان اتفاق افتاده که سه هزار و ۱۲۹ واقعه شهری و دو هزار و ۱۷ واقعه روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی یک هزار و ۹۱۸ مورد فوت در استان را به دلیل بیماری های قلبی و عروقی، ۵۲۶ مورد سرطان و تومورها، ۴۵۵ مورد بیماری های دستگاه تنفسی و ۳۶۴ مورد را نیز حوادث غیرمترقبه عنوان کرد.

خسروی خاطر نشان ساخت: طی هشت ماه سال جاری هفت هزار و ۵۵۱ واقعه ازدواج در استان مرکزی ثبت شده که شش هزار و ۴۹۰ واقعه شهری و یک هزار و ۶۱ مورد نیز روستایی بوده است .

وی ادامه داد: در حوزه پدیده طلاق هم، طی هشت ماه امسال دو هزار و ۲۰۴ واقعه طلاق اتفاق افتاده که از این رقم دو هزار و ۲۶ مورد شهری و ۱۷۸ مورد نیز روستایی بوده است.

خسروی عنوان کرد: براساس ارزیابی ها در استان مرکزی در ماه به طور متوسط ۲۷۵ واقعه طلاق ثبت شده و ۹۴۳ واقعه ازدواج اتفاق افتاده است.

مدیر کل ثبت احوال استان مرکزی گفت: براسا آمار در استان ۲۵درصد طلاق ها مربوط به سال اول زندگی مشترک بوده و ۴۹ درصد طلاق ها نیز در پنج سال اول زندگی مشترک اتفاق افتاده است و استان مرکزی از حیث نرخ طلاق، رتبه سیزدهم را کشور دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکزی از نظر میانگین سنی سومین استان پیر کشور است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..