تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا نانو دیسک به مبارزه با سرطان کمک میکند؟

چَنگار نامی است که بعنوان نام دیگر سرطان در زبان فارسی استفاده میشود و البته نام سرطان مشهورتر از چَنگار میباشد.سرطان تا کنون افراد زیادی را درگیر خودش کرده و هیچکس تا الآن از نوع بدخیمش نتوانسته جان سالم به در ببرد.نانو دیسک هایی را محققان طراحی نموده اند که این نانو دیسک ها به مبارزه با سرطان کمک مینمایند.

به نقل از انگجت، ممکن است در آینده نه چندان دور درمان سرطان صرفا با ورود یک دیسک نامرئی به بدن امکان‌پذیر شود. زیرا محققان دانشگاه میشیگان نانو دیسک‌هایی طراحی کرده‌اند که علاوه بر کشتن سلول‌های سرطانی، از بازگشت مجدد آنها جلوگیری می‌کنند.

این دیسک‌های 10 نانومتری به بدن آموزش می‌دهند که چطور با سلول‌های سرطانی مبارزه کند.

هر نانو دیسک حاوی نئوآنتی‌ژن‌ یا تومورهای خاص جهش‌یافته‌ای است که به سیستم دفاعی بدن نمونه سلول‌های سرطانی را می‌شناساند تا آنها را ازبین ببرد.بنابراین زمانی که سیستم ایمنی بدن این کار را انجام‌ می‌دهد به صورت خودکار در آینده نیز از رشد و تکثیر این سلول‌ها جلوگیری خواهد کرد.

تست حیوانی این نانودیسک‌ها بر روی موش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است ‌و طی 10 روز سلول‌های سرطانی را نابود کرده و پس از 70 روز تزریق مجدد تمام سلول‌های مستعد نیز نابود شدند.

بزرگترین چالشی که در برابر محققان قرار دارد درجه‌بندی تست این نانودیسک‌ها برای حیوانات بزرگتر است که اگر بتوانند از این مرحله با موفقیت عبور کنند، این نانو دیسک‌ها آماده تست انسانی خواهند بود و این موضوع می‌تواند به منزله پایان دوران قدرت‌نمایی سرطان در برابر انسان تلقی شود.

منبع : الو دکتر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا نانو دیسک به مبارزه با سرطان کمک میکند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..