تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احیای هنرهای منسوخ شده در کاشمر

قالیبافی، گلیم بافی، نخ ریسی و نمدمالی که جزء هنرهای منسوخ شده در کاشمر بودند با راه اندازی کارگاهی در این شهرستان احیا شد.

احیای هنرهای منسوخ شده در کاشمربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛کارآفرینی ، کار ارزشمند و والایی را برای مردم شهرستان کاشمر رقم زده و همچنین گام موثری در ایجاد اشتغال برداشته است.
مسئول کارگاه قالیبافی کاشمر گفت:درحال حاضر ۳۰نفر پای ۶دار قالی در این کارگاه مشغول به کار هستند و این مجموعه گنجایش ظرفیت ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰۰نفر را دارد از این رو درصدد آن هستیم که هنر گلیم بافی و نمدمالی را در این شهرستان احیا کنیم.
محمد غدیری افزود:گلیم بافی و نمدمالی ازجمله مشاغل قدیمی در کاشمر است که به فراموشی سپرده شده است از این رو با راه اندازی این کارگاه به همت نماینده مردم ترشیز در مجلس شورای اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی کاشمر ، اقدام به تشکیل کلاس های آموزش هنرهای منسوخ شده در جهت احیای صنایع دستی ماندگار کردیم.
غدیری ، هدف اصلی راه اندازی این کارگاه را ، ایجاد اشتغال زایی، احیا و توسعه صنایع دستی که اکنون به فراموشی سپرده شده است بیان کرد.
او  افزود:علاوه برکارگاه کاشمر، ۲کارگاه دیگر در شهرستان خلیل آباد و شهر انابد بردسکن با ظرفیت ۵۰بافنده ایجاد شده است.
مسوول کارگاه قالیبافی کاشمر در پایان تاکید کرد:ارتقاء بخشیدن صنایع دستی و مشاغل سنتی میسر نمی شود مگر اینکه با برنامه ریزی منسجم و با هماهنگی دستگاه های اجرایی کار بهتری نسبت به گذشته صورت گیرد.
انتهای پیام// و ت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احیای هنرهای منسوخ شده در کاشمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..