تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افسردگی‌های زنان بیش از مردان است/ عامل؛ تبعیض جنسیتی در محل کار

افسردگی‌های زنان بیش از مردان است/ عامل؛ تبعیض جنسیتی در محل کار

براساس سخنان یک روانپزشک برجسته، زنان به علت تبعیض جنسی، مسئولیت های خانوادگی و فشارهای اضافی شغلی نسبت به مردها استرس، اضطراب و افسردگی های شغلی بیشتری را تجربه می کنند.

بر اساس آمارهای رسمی، زن های 25 تا 54 سال استرس بیشتری نسبت به همکارهای خود در محل کار دارند، این استرس در هنگامی مسئولیت های خانوادگی زنان افزایش پیدا می کند یعنی 35 تا 44 سالگی به اوج خود می رسد. دکتر جودیت موهرینگ، یک روانپزشک در لندن در این رابطه گفت که زنان تحت فشار دائمی عدم حمایت مدیریتی و زندگی خانوادگی هستند.

او همچنین اضافه کرد که فشارهای اضافه شغلی دیگر مثل نیاز زنان برای اثبات کردن خودشان به اینکه در حد مردها هستند، بی ارزش بودن، درآمدهای نابرابر و ... هم موارد دیگر استرس زا برای زنان هستند.

مدیران زن در زمینه هایی که بیشتر شغل مردان است هم گاهی تخت فشار غیرقابل تحملی قرار می گیرند و استرس آنها هم افزایش پیدا می‌کند چون به مرور زمان خانواده آنها بیشتر از لحاظ مالی به آنها اتکا می کنند.

موهرینگ در این رابطه گفت: اگر شرکت ها علاقه دارند که کارکنان با استعداد زن آنها استرس کمتری داشته باشند، اجازه کار کردن در خانه به آنها می‌تواند گام مهمی باشد. زنان همچنین از درآمد کمترشان نسبت به مردان، ناامنی شغلی و منع شدن پیشرفت آنها ناراضی هستند.

براساس آمارهایی که یک تحقیق در انگلیس منتشر شده، از 25 سالگی احساس استرس در زنان بیشتر از مردان می شود و این استرس در دنیای شغلی آنها هنم ادامه پیدا می کند.

بر خلاف مردان، زنان 25 تا 34 سال، 35 تا 44 سال و 45 تا 54 سال استرس شغلی زیادی را نسبت به میانگین تحمل می کنند.

در قسمتی از این تحقیق آمده است: بیشترین استرس هم ناشی از شغل هایی در بخش های عمومی و سلامت است و دلیل استرس ناشی از کار هم حجم زیاد کار، عدم حمایت مدیریتی و تغغیرهای سازمانی است.

گفته می شود که آمار مربوط به استرس شغلی در چند سال اخیر تغییر زیادی نکرده است و این نشان می دهد اقدامات زیادی در مقابل تبعیض جنسی انجام نشده است.

در این تحقیق استرس کاری حدود 200 هزار مرد و 272 هزار زن، بیش از میانگین بود، این یعنی احتمال این که زنان استرس، اضظراب و افسردگی را محیط کار تجربه کنند 1.4 برابر مردان است.

منبع: گاردین/ 30 دسامبر 2016

۴۷۲۳۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افسردگی‌های زنان بیش از مردان است/ عامل؛ تبعیض جنسیتی در محل کار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..