تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«صندوق نوآوری و شکوفایی» 660 میلیارد از صندوق توسعه ملی سرمایه می‌گیرد

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، دولت در لایحه بودجه سال 1396 از محل منابع حاصل از استفاده صندوق توسعه ملی، رقمی را برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی اختصاص داده است.

در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ پنجم آبان 89 قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوریها و اختراعات در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در ماده 5 این قانون ذکر شده صندوقی تحت عنوان صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و زیر نظر رئیس شورا تاسیس شود.

با گذشت چند سال از راه‌اندازی این صندوق، سرانجام این صندوق تا سال گذشته پس از ارزیابی بیش از یک هزار و 200 طرح، در حدود 220 میلیارد تومان تسهیلات مصوب کرد.

مطابق ماده پنج قانون مذکور، در راستای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌محور و تکمیل زنجیره ایده تا بازار، نهادی مالی به نام صندوق نوآوری و شکوفایی در اواخر سال 1391 تاسیس شده است، این صندوق به منظور تجاری‌سازی نوآوریها و اختراعات، کاربردی کردن دانش و دستاوردهای پژوهشی و تکمیل زنجیره ایده، محصول، بازار از شرکتهای دانش‌بنیان پشتیبانی و حمایت کرده و خدمات مالی و اعتباری از جمله کمک، تسهیلات و مشارکت برای آنها تامین می‌کند.

به طور کلی هدف نهایی صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای کمک به رونق اقتصادی کشور از طریق حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوریهای برتر است.

با این حال، از محل منابع صندوق توسعه ملی کشور نیز برای افزایش سرمایه این صندوق در سال آینده بودجه‌ای در نظر گرفته شده که در بخش عمومی ـ ملی 660 میلیارد تومان است.

از این محل رقمی برای بخش اختصاصی در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««صندوق نوآوری و شکوفایی» 660 میلیارد از صندوق توسعه ملی سرمایه می‌گیرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..