تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرویس تلفن ثابت یک شرکت ارائه دهنده اینترنت پر سرعت قطع شده است

سرویس تلفن ثابت یک شرکت ارائه دهنده اینترنت پر سرعت قطع شده است

دوشنبه ی هفته ی گذشته به اطلاعتان رساندیم که شرکت شاتل ارائه ی خدمات تلفن ثابت خود را بر اساس پروانه ی ارتباطات ثابت (FCP) و از طریق اپلیکیشنی به نام شاتل تاک (ShatelTalk) آغاز کرده است. با این حال با گذشت تنها 3 روز از آغاز ارائه ی این خدمات، شاهد توقف این سرویس هستیم؛ موضوعی که به گفته ی مسئولان شرکت شاتل به دلیل قطع اتصال متقابل از سوی شرکت مخابرات ایران رخ داده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با تک شات همراه باشید. 

بر اساس گفته های مسئولین این شرکت اینترنتی، ظاهراً شرکت مخابرات ایران بنا به دلایلی دستور به قطع ارتباط متقابل سرویس تلفن ثابت این شرکت اینترنتی داده است؛ سرویسی که کاربران آن را قادر می ساخت روی شبکه ی این شرکت‌ اینترنتی، با تعرفه ای پایین‌تر از تعرفه ی مخابرات، با شماره‌ های اپراتور های تلفن همراه، ثابت و نیز خارج از کشور ارتباط برقرار کنند.


بر اساس اخبار منتشر شده، کاربران این خدمات با پیامی از سوی خدمات پس از فروش شاتل روبه‌رو شده اند که به اطلاع آنان می رساند این شرکت فعلاً ارائه ی سرویس تلفن‌ ثابت به مشتریان خود را متوقف کرده است. اتفاق فوق در حالی روی داده است که وزیر ارتباطات و معاون وی بار ها از کندی اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت های دارنده ی پروانه ی FCP گله کرده اند و از لزوم سرعت بخشیدن به ارائه ی خدمات تلفن ثابت سخن گفته اند. 

احمدرضا نخجوانی، مدیرعامل شاتل در خصوص این موضوع اظهار داشته است: 

ما بر اساس پروانه ی FCP و با سرمایه‌ گذاری هنگفت، خدمات تلفن ثابت را آغاز کرده‌ایم و حتی قیمت­ سرویس­ تلفن ما با تأیید سازمان رگولاتوی ارائه شده است. حالا بعد از این سرمایه‌ گذاری و در حالی که سرویس تلفن ثابت ما به صورت محدود و در چند شهر در اختیار کاربران قرار گرفته است، اینترکانکشن این سرویس از سمت مخابرات قطع شده که این اتفاق باعث اعتراض کاربرانمان شده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با تأیید این خبر اعلام کرده است علت قطعی این سرویس از سوی شرکت مخابرات در دست بررسی است. حسین فلاح جوشقانی، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات، در ادامه اذعان داشته است که در صورت وجود مشکل در نحوه ی ارائه ی این خدمات، شرکت مخابرات می بایست ابتدا موضوع را با رگولاتوری در میان می گذاشت. به گفته ی فلاح جوشقانی، در صورتی که شرکت شاتل در اجرای خدمات خود مرتکب اشتباهی نشده باشد قطعاً با مخابرات برخورد خواهد شد. 

اما واکنش شرکت مخابرات به این اخبار در رسانه ها به دو صورت بازتاب داده شده است. در برخی رسانه ها آمده است این شرکت هر گونه اختلال یا ایجاد قطعی در سرویس تلفن‌ ثابت یکی از دارندگان پروانه ی FCP را رد کرده، اما در برخی دیگر از رسانه ها، امضا نشدن قرارداد اتصال متقابل بین مخابرات و شاتل علت اصلی موضوع عنوان شده است. 

گفتنی است تعداد شرکت هایی که تا کنون موفق به دریافت پروانه ی FCP شده اند به 16 شرکت می رسد؛ پروانه ای که هدف از اعطای آن به طور کلی کاهش چالش شرکت‌ های ارائه دهنده ی اینترنت پرسرعت با شرکت مخابرات ایران بر سر امکانات و از بین بردن انحصار موجود در این بازار، و نیز افزایش سرمایه‌ گذاری و ایجاد رقابت سالم در این بازار بوده است. 


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرویس تلفن ثابت یک شرکت ارائه دهنده اینترنت پر سرعت قطع شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..