تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تبیین حقوق مردم با رویکرد اسلامی در نشست حقوق شهروندی/ انبیا حقوق شهروندی را به مردم آموختند

رئيس سازمان تعزيرات حكومتی بیان کرد: حقوق شهروندی برگرفته از قرآن کریم بوده و طی موازین آن، مردم از کرامت انسانی برخوردارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا جمشيدی رئيس سازمان تعزيرات حكومتی در هشتمين نشست علمی دانشگاه عدالت با موضوع "حقوق شهروندی" که با حضور اساتيد و دانشجويان و با سخنرانی دكتر بياتی رياست دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: اساس حقوق شهروندي اسلامي بر پايه موازين اسلامي بنا شده و مطابق آيات شريفه قرآن از جمله آيه شريفه "ولد كرمنا بني آدم ..." و نيز حقوق الناس، انسان ها فارغ از هر رنگ، نژاد، قوم و مقام داراي كرامت انساني هستند.

وی آموزهاي حقوق شهروندي از ديدگاه غربي و اسلامي را داراي چهار تفاوت عمده دانست و تصريح كرد: حقوق شهروندي اسلامي بر مباني الهي و برگرفته از قرآن كريم، سنت پيامبر گرامي اسلام (ص) و ائمه معصومين (ع) است و اهميت اتصال به وحي و قرآن امتيازي است كه حقوق شهروندي اسلامي را از حقوق شهروندي غربي متمايز مي كند.

به گفته رئيس سازمان تعزيرات حكومتی، تفاوت ديگر حقوق شهروندي اسلامي با ديدگاه غربي در اين است كه حقوق شهروندي اسلامي داراي ضمانت اجرايي قدرتمندي بوده و به گونه اي است كه رعايت نكردن حقوق شهروندي گناه كبيره محسوب مي شود و علاوه بر مجازات دنيوي، مجازات اخروي هم به دنبال دارد.

در اين نشست بياتي رئيس دانشگاه عدالت افزود: شفافيت قضايي و حق برخورداري شهروندان از دادرسي عادلانه و آگاهي آن‌ها در روند پيگيري پرونده هايشان از حقوق آن‌ها محسوب مي‌شود.

وی افزود: براي نمونه پيامبر اكرم (ص) به قضاوت در ميان عموم تاكيد داشتند و مي گفتند به هيچ عنوان در خانه خود قضاوت نكنيد زيرا قضاوت شما را همه مردم بايد ببينند. انبياء‌ حقوق شهروندي را به مردم آموختند.

بياتي با بيان اينكه امام خميني (ره) منشور هشت ماده اي را تصويب كردند، یادآور شد: هاشمي شاهرودی نيز در اين امر پيش گام بوده و در اين راستا نامه ها و بخشنامه هاي زيادي را صادر كردند و همچنين در عالي ترين سطح حوزوي كتابي تحت عنوان حقوق شهروندي عرضه كردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تبیین حقوق مردم با رویکرد اسلامی در نشست حقوق شهروندی/ انبیا حقوق شهروندی را به مردم آموختند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..