تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فاکسکان قصد دارد به جای نیروی انسانی، آیفون را با استفاده گسترده از ربات ها بسازد

فاکسکان قصد دارد به جای نیروی انسانی، آیفون را با استفاده گسترده از ربات ها بسازد

فاکس‌کان غول تایوانی که آیفون‌های اپل و بسیاری دیگر از دستگاه‌های الکترونیکی مهم موجود در بازار را تولید می‌کند، قصد دارد بخش عمده ای از نیروهای کار انسانی خود را با ربات‌ها جایگزین کند. با تک شات همراه باشید.

به گفته Dai Jai-peng مدیر ارشد کمیته اتوماسیون فاکس‌کان، این شرکت یک برنامه سه مرحله‌ای را در پیش دارد تا تمامی کارخانه‌های خود در چین را با استفاده از نرم افزار و دستگاه‌های رباتیکی که Foxbot نام دارند، خودکار کند. اولین مرحله از فرآیند اتوماسیون فاکس‌کان شامل جایگزین کردن ربات‌ها در بخش‌هایی است که فرآیندهای کاری تکراری یا خطرناک است و نیروهای انسانی تمایلی برای فعالیت در این بخش‌ها ندارند.

مرحله دوم شامل بهبود بهره وری و اثربخشی اتوماسیون از طریق ساده‌تر کردن خطوط تولید است تا بتوان تعداد ربات‌های در حال کار را کاهش داد. مرحله سوم و آخر نیز شامل خودکار کردن تمامی فرآیندها در تمامی کارخانه‌هاست. در این حالت تنها به تعداد محدودی نیروی کار انسانی برای انجام فرآیند‌های تولید، لاجیستیک، تست و نظارت نیاز خواهد بود.

یکی از اولین مزایای اتوماسیون برای شرکتی مانند فاکس‌کان، رهایی از نگرانی‌های مربوط به سلامت جسمی و روحی کارمندان است، زیرا این شرکت یکی از بالاترین نرخ‌های خودکشی کارمندان در جهان را دارد

 فاکس‌کان سال هاست که اتوماسیون کارخانه‌هایش را به صورت آهسته اما پیوسته دنبال می کند. این شرکت سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2020 میلادی، تمامی کارخانه‌های خود در چین را تا 30 درصد خودکار کند. این شرکت در حال حاضر می‌تواند در طول یک سال 10 هزار Foxbot تولید کند، ربات‌هایی که در نهایت جایگزین نیروی کار انسانی خواهند شد. فاکس‌کان در ماه مارس اعلام کرد که در یکی از کارخانه‌هایش موفق به اتوماسیون 60 هزار شغل شده است.

در دراز مدت هزینه استفاده از ربات‌ها نسبت به نیروی انسانی پایین‌تر است با این حال سرمایه گذاری اولیه برای تولید این ربات‌ها هزینه بالایی دارد. از سوی دیگر برنامه ریزی ربات‌ها برای انجام چند کار به صورت همزمان و یا برنامه ریزی یک ربات برای انجام کاری که خارج از وظیفه اصلی و اولیه او است، دشوار بوده و به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. به همین دلیل است که در بازارهای کار برای مثال چین، هزینه بکارگیری نیروهای کار انسانی بسیار کمتر از ربات‌هاست. با این حال فاکس‌کان می‌داند که به منظور حفظ جایگاهش در بازار رقابتی، باید به سوی اتوماسیون حرکت کند.

فاکس کان

موضوع دیگری که شرایط را برای فاکس‌کان پیچیده می کند، دولت چین است که از طریق محرک‌های مختلف، استخدام نیروی کار انسانی را در این کشور ترغیب کرده است. نیروهای دولتی محلی در مناطقی مانند Chengdu، Shenzhen و Zhengzhou چندین میلیارد دلار روی زیرساخت‌های عمومی، قراردادهای آب و برق و گاز و طرح‌های پاداشی سرمایه گذاری کرده‌اند تا فاکس‌کان بتواند کارخانه‌های خود را توسعه دهد. سال گذشته فاکس‌کان توانست بیش از 1.2 میلیون نفر را استخدام کند و به بزرگترین کارفرمای جهان تبدیل شود. بیش از یک میلیون نفر از این کارمندان در چین و در کمپ‌هایی که شبیه به شهر است و به ساکنان غذا و مسکن داده می‌شود، زندگی می‌کنند.

نیویورک تایمز روز گذشته به صورت مشروح به این انگیزه‌های دولتی که در اختیار کارخانه Zhengzhou فاکس کان قرار گرفته پرداخته بود. این کارخانه بزرگترین و قدرتمندترین کارخانه‌ فاکس‌کان محسوب شده و با تولید 500 هزار آیفون در طول روز با نام iPhone City یا شهر آیفون شناخته می‌شود.

ظاهرا برخی از خطوط تولید کارخانه Zhengzhou فاکس‌کان دومین مرحله از اتوماسیون را پشت سر می‌گذارند و طی چند سال آینده به صورت کامل خودکار خواهند شد. به این ترتیب مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید که یکی از بزرگترین کارفرمایان چین مجبور شود بین مزایای دولتی و مزایای ناشی از اتوماسیون یکی را انتخاب کرده و بخش‌های روستایی چین را به نیروگاه‌های صنعتی تبدیل کند.

یکی از اولین مزایای اتوماسیون برای شرکتی مانند فاکس‌کان، رهایی از نگرانی‌های مربوط به سلامت جسمی و روحی کارمندان است، زیرا این شرکت یکی از بالاترین نرخ‌های خودکشی کارمندان در جهان را دارد، تا حدی که مجبور است از تاسیسات امنیتی برای مثال شبکه‌های توری در کارخانه‌های چینی خود استفاده کند تا از دادخواست‌های احتمالی درباره خودکشی کارمندانش جلوگیری کند. به این ترتیب با بکارگیری ربات‌ها، فاکس‌کان می‌تواند بدون نیاز به بهبود شرایط کاری یا افزایش حقوق، از شر دردسرهایی این چنینی خلاص شود. اما نباید فراموش کنیم که در این حالت هزاران یا حتی میلیون‌ها انسان کار خود را از دست خواهند داد.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فاکسکان قصد دارد به جای نیروی انسانی، آیفون را با استفاده گسترده از ربات ها بسازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..