تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برجام و توسعه روابط بانکی؛محور دیدار روحانی با سفرای خارجی

برجام و توسعه روابط بانکی؛محور دیدار روحانی با سفرای خارجی آماده شدن نخستین ایرباس ساخت اتحادیه اروپا برای تحویل به ایران|تقویت همکاری بانکی و بیمه‌ای

به گزارش خبرآنلاين، سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای تانزانیا، بلاروس، اتیوپی، اروگوئه، گرجستان، برزیل و کره شمالی قبل از آنكه ايران براي حضور در محل مأموريت خود ترك كنند، به ديدار حسن روحاني رفتند.

در این دیدار رئيس جمهور با تاکید بر ضرورت تلاش سفرای کشورمان در راستای توسعه روابط ایران با سایرکشورها، گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به گسترش روابط دوستانه با همه کشورها اهتمام دارد و همواره بر توسعه مناسبات در عرصه بین المللی بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک تأکید کرده است.

رییس‌جمهوری همچنین برای سفرای کشورمان در انجام مأموریت‌های محوله آرزوی موفقیت کرد.

در این دیدار موسی فرهنگ، سفیر جدید ایران در تانزاینا، اویسی سفیر جدید ایران در بلاروس، خاکپور سفیر جدید ایران در اتیوپی، پسندیده سفیر جدید ایران در اروگوئه، قوام شهیدی سفیر جدید ایران در گرجستان، سقائیان سفیر جدید ایران در برزیل و عمادی سفیر جدید ایران در کره شمالی بر تلاش خود در جهت ارتقاء سطح روابط ایران با این کشورها تأکید کردند.

در ادامه اين ديدارها، سفراي كشورهاي روماني، آلمان، مغرب و اكوادور نيز با حسن روحاني ملاقات كرده و استوارنامه خود را تقديم رئيس جمهور كشورمان كردند.

مي‌توانيد اهم اظهارات حسن روحاني و سفراي جديد در تهران را در جدول زير بخوانيد:

كشور

اظهارات

آلمان

 حسن روحاني: آلمان همواره برای ما کشوری با روابط خوب سنتی در اروپا تعریف شده است و تهران از گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط با برلین، استقبال می کند.

*سطح همکاری های ایران و آلمان بعد از برجام و حذف موانع،  رو به گسترش بوده و برای ایجاد شتاب در این همکاری ها و برداشتن گام‌های بلندتر تا رسیدن به نقطه آیده‌آل، باید روابط در بخش های بیمه‌ای و بانکی تسریع و تسهیل شود.

*دو کشور می توانند در حوزه های فنی - مهندسی و از جمله ساخت نیروگاه ها و راه آهن همکاری های خود را بیش از پیش توسعه دهند.

*ایران و آلمان همواره روابط فرهنگی مستحکمی با یکدیگر داشته اند و این همکاری ها و روابط فرهنگی را  می توانیم در زمینه های دانشگاهی ، تحقیقاتی و هنری گسترش دهیم.

 میکائیل کلور برشتولد سفیر جدید آلمان در تهران: آلمان قویا متعهد به اجرای کامل و دقیق برجام است و از همه توان خود برای اجرای کامل این توافق از سوی سایر کشورها، استفاده خواهد کرد.

* آماده شدن نخستین ایرباس ساخت اتحادیه اروپا در هامبورگ برای تحویل به ایران را پیامی قوی برای اجرای برجام است. ما از هیچ تلاشی برای اجرای کامل برجام دریغ نخواهیم کرد و این به نفع روابط دو کشور ، منطقه و جهان است.

روماني

 حسن روحاني: رومانی می تواند دروازه جمهوری اسلامی ایران برای ورود به اروپا از طریق دریای سیاه باشد و رومانی نیز می تواند از طریق ایران به بازارهای اسیا و خاورمیانه راحتتر و سریعتر دسترسی یابد.

*بخش‌های خصوصی ایران و رومانی ظرفیت های گسترده ای برای همکاریهای مشترک دارند و می تواند در تقویت همکاری‌های دو کشور نقش آفرینی کنند.

*رومانی نیز می تواند با تقویت همکاریهای بانکی و بیمه ای از فرصت های پسابرجام بهره بگیرد.هیچ مانعی در مسیر تقویت همکاری های تهران - بخارست نیست .ضروری است که همکاری های دو کشور نه تنها در حوزه های سیاسی و اقتصادی بلکه در حوزه های فرهنگی ، علمی  و تحقیقاتی و دانشگاهی نیز بیش از پیش گسترش یابد.

 ادریان کوزیاسکی سفیر جدید رومانی در تهران: بخارست مصمم است روابط خود را با تهران در همه حوزه های مورد علاقه بیش از پیش ارتقاء بخشد.ایران و رومانی از امکانات گسترده برای تعمیق همکاری ها و روابط برخوردارند که باید از این امکانات بیش از پیش استفاده کرد.

اكوادور

 حسن روحاني: مداخله قدرت‌های بزرگ و رویکرد یکجانبه‌گرایی از عوامل اصلی بی‌ثباتی در مناطق مختلف جهان است. ایران و اکوادور باید در راستای توسعه تقویت و تحکیم روابط و همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و علمی فی ما بین، تلاش کنند.

* امروز بخش خصوصی و شرکت‌های توانمند ایرانی آماده ارایه خدمات فنی - مهندسی در اکوادور در زمینه ساخت جاده و نیروگاه هستند و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود، همکاری‌های دو کشور را در بخش‌های مختلف صنعتی و انرژی گسترش دهیم.

 خرمن اورتگا آلمیدا سفیر جدید اکوادور در تهران: روابط ایران و اکوادور همواره روابطی دوستانه و رو به گسترش بوده و خواهد بود.

مغرب

 حسن روحاني:باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین استفاده کنیم. ایران و مغرب علاوه بر روابط تجاری و اقتصادی می‌توانند در دیگر بخش‌ها از جمله مناسبات فرهنگی و علمی روابط خوبی با هم داشته باشند.

*با کمک و همکاری همه کشورهای منطقه بویژه ایران و مغرب، شاهد ثبات و امنیت در کشورهای مسلمان باشیم.

 حسن حامی سفیر جدید مغرب در تهران: همواره مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد اعتقاد به حل و فصل مسایل و مشکلات بین‌المللی از طریق دیپلماسی و گفتگو ارج می‌نهیم. امروز اهتمام و تمایل مشترک و صادقانه‌ای برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان مسئولان دو کشور وجود دارد.

*اراده سیاسی و نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای و کشورهای مسلمان بویژه در شمال آفریقا را بسیار دوستانه و صادقانه است.


29217




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برجام و توسعه روابط بانکی؛محور دیدار روحانی با سفرای خارجی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..