تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقشه جالب سیم کشی ساختمان مغز انسان+ عکس

مغز به عنوان یکی از پیچیده ترین عضوهای بدن عجایب زیادی داشته ومحققان به کمک تصویربرداری رنگی ارتباط بخش ها مختلف آن را به تصویر کشیده اند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مغز یکی از پیچیده‌ترین ارگان‌های بدن انسان بوده و سخت‌ترین وظایف را  بدن را رهبری می کند.با مرگ این عضو، حتی با وجود کارکردن سایراعضا در نهایت فرد جان خود را ازدست می دهد.

کنترل سیستم‌های عصبی ، راه رفتن ،صحبت کردن نفس کشیدن و فکر کردن و هزاران فعالیت دیگر  در مغز انجام می‌شود. مغز آنقدر پیچیده است که هر کدام از قسمت‌های آن وظیفه انجام و کنترل کاری خاص را به عهده دارند و عدم فعالیت درست هر کدام از آنها می‌تواند اختلالات بسیاری را برای هر فردی رقم بزند.

نقشه جالب سیم کشی ساختمان مغز انسان+ عکس

میانگین وزن مغز یک فرد بالغ 1.3 تا 1.4 کیلوگرم است. برخی از جراحان مغز و اعصاب بافت مغز زنده را مانند خمیردندان و مواد نیمه جامد دیگر توصیف می کنند. در حدود 80 درصد از محتوی جمجمه انسان را مغز فرا گرفته است و مابقی آن از میزان یکسانی خون و مایع نخاعی انباشته شده است به بیانی دیگر حجم مواد انباشته شده در جمجمه انسان با گنجایش بطری دو لیتری آب معدنی برابری می کند. 

تصویر زیر با عنوان سیم کشی مغز انسان به عنوان یکی از برترین تصاویر پزشکی سال معرفی شده است. بخش های مختلف مغز از مسیر متفاوتی با هم ارتباط برقرار می کنند که هر کدام با یک رنگ متفاوت به تصویر کشیده شده است.

ارتباط بین دو طرف چپ و راست مغز به رنگ قرمز، ارتباط بین جلو و عقب مغز به رنگ سبز و ارتباط بین مغز و سایراعضای بدن در حال استراحت به رنگ آبی نشان داده شده است. مغزی که از آن تصویر برداری شده عرضی حدود 16.5 سانتی متر دارد.  

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقشه جالب سیم کشی ساختمان مغز انسان+ عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..