تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رتبه خطرپذیری ایران

کد خبر: ۴۵۱۹۰۹

۱۴  بازدید

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش‌های تخصصی موسسه علمی کاربردی هلال احمر گفت: باوجود اثبات نقش کلیدی مردم در کاهش ریسک و مدیریت سوانح، رتبه خطرپذیری ما عدد 8 از 10 و رتبه آمادگی، 9 از 100 است.

مهراب شریفی در حاشیه دوره آموزشی اصول و کلیات هماهنگی در پاسخ به حوادث اظهار داشت: ما سرعت پاسخگویی خوبی به حوادث داریم اما ضعف‌ها را باید برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه خطا بزرگترین آموزگار انسان است، افزود: عملیات بم بسیار آموختنی‌ها برای همه ما دارد و کوچک‌ترین عملیات و مانورها را باید مستندسازی کرد چون مستندها به ما کمک و راه‌حل ارائه می‌دهند.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی موسسه علمی کاربردی هلال احمر ایران، بیان کرد: مشکلات ما در مدیریت بحران به یکی دو ارگان ختم نمی‌شود مجموعه کادر اداری و تمامی دستگاه‌های ما به دلیل تغییرات، تعویض و جابجایی مدیران و نداشتن دانش و تجربه آنان در زمینه پست مدیریتی محول شده، به وفور آسیب‌های فراوانی به همراه دارد.

شریفی با بیان اینکه ما از وجود بیمارستان‌های صحرایی، هلال احمر و صلیب سرخ در حادثه بم آموختیم که این مهم نقش خوبی در درمان مصدومان در کمترین زمان ممکن دارد و کارساز و مفید است، خاطرنشان کرد: اما ناآشنایی نیروهای امدادی با تمهیدات پزشکی منجر به از دست رفتن جان و سلامتی تعداد زیادی از هموطنان ما در این زلزله شد که در این راستا ما سه برابر نرم جهانی قطع نخاع داشتیم.

وی با اشاره به این مهم که در سانحه زلزله بم سازمان مدیریت بحران تشکیل و ساختار قانونی آن تصویب شد اما این کار در عمل خوب اجرا نشد، تصریح کرد: تدوین چنین طرحی و اجرایی‌کردن آن می‌توانست موجب کاهش خسارت و تلفات جانی ناشی از رویداد، بهبود عملیات، واکنش اضطراری و بازسازی شود.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی موسسه علمی کاربردی هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: عدم برنامه منظم، منسجم، هماهنگ و از پیش طراحی‎شده در بسیاری از امور در ساعات طلایی اولیه زلزله بم وجود نداشت که این مهم موجب حوادث جبران‌ناپذیری شد.

شریفی با بیان اینکه تیم‌های خارجی امدادرسان در این حادثه برای تجربه‌اندوزی به کمک نیروهای ما آمدند و بعدها به بی‌تجربگی خود در این زمینه اشاره کردند، افزود: موارد زیادی از قبیل عدم رعایت نظم و سلسله مراتب سازمانی وعدم تبعیت از مافوق در این رویداد گزارش شده که تمامی این موارد خسارت مالی و جانی جبران‌ناپذیری را از خود بر جای گذاشت.

وی از عدم آمادگی مردم علی‌رغم اثبات نقش کلیدی مردم در کاهش ریسک و مدیریت سوانح خبر داد و گفت: رتبه خطرپذیری ما از 10عدد 8 و رتبه آمادگی ما از 100 عدد 9 است.

مدیرکل آموزش‌های تخصصی موسسه علمی کاربردی هلال احمر ایران با بیان اینکه بسیاری از تیم‌های عملیاتی از کفایت و درایت کافی برخوردار نیستند، افزود: بودجه‌ای که برای همایش‌ها و کنگره‌ها و برنامه‌‌های غیرضروری خرج می‌شود اگر در راستای تیم‌سازی عملیاتی برای مانورها و آموزش نیروهای مردمی و امدادی و آمادگی آنها برای مواجه با بحران باشد، کمترین خسارت در شدیدترین حادثه را می‌توان احساس کرد.

شریفی با اشاره به اینکه دامنه کنترل و نظارت برای بالابردن کارآیی، سرعت و دقت در تصمیم‌گیری و عملیات در شرایط اضطراری مهم است، افزود: تیم‌های واکنش‌سریع عنصر اصلی در میدان فرمانده می‌تواند بیشترین خروجی از یک سانحه‌، رویداد و حادثه با جان سالم و کمترین آسیب و خسارت را از خود بر جای بگذارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رتبه خطرپذیری ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..