تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آببندان های گلوگاه ، میزبان جدید قوهای مهاجر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلوگاه روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون 40 بال قوی مهاجر سیبری در آب بندان های این شهرستان فرود آمدند و در حال زمستان گذرانی هستند.
محمدعلی طالبی افزود : هر ساله شمار زیادی از پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی به تالاب ها و آب بندان های گلوگاه می آیند ولی حضور قوهای مهاجر در این شهرستان تازگی دارد .
شهرستان گلوگاه در جنوب تالاب میانکاله واقع است و به دلیل همجواری با شبه جزیره میانکاله دارای محیطی امن و غذای مناسب برای پرندگان مهاجر است .
رئیس اداره محیط زیست گلوگاه ابراز امیدواری کرد که میهمان نوازی مردم شهرستان سبب شود تا در سال های آینده تعداد بیشتری قو و دیگر گونه های پرنده مهاجر آب بندان های این منطقه را برای زمستان گذرانی انتخاب کنند.
کارشناسان محیط زیست ناامن شدن تالاب ها و آب بندان های مناطق مرکزی و غربی مازندران را علت روی آوری قوهای مهاجر به مناطق شرقی استان از جمله آببندان های گلوگاه می دانند .
خشکیدن بخشی از تالاب میانکاله و فقر غذائی ناشی از آن برای پرندگان در سال های اخیر هم بر میزبانی آب بندان های گلوگاه برای قوهای مهاجر موثر بوده است .
بر اساس آمارهای رسمی سالانه بیش از یک و نیم بال انواع پرندگان مهاجر مازندران را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند و انواع قوها از جمله این گونه ها هستند.
تالاب سرخرود در مرکز و میانکاله در شرق مازندران مهم ترین میزبان برای این پرندگان در سال های اخیر بودند ولی شکار غیرمجاز این مناطق را برای پرندگان مهاجر ناامن کرده است .
آمارهای رسمی حاکیست که دستکم یکصد هزار شکارچی در مازندران در فصل پائیز و زمستان برای سرگرمی یا تامین معیشت به شکار پرندگان مهاجر می روند که تنها 20 هزار نفرشان دارای مجوز هستند.
خبرنگار : مریم نظری ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7332/1654

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آببندان های گلوگاه ، میزبان جدید قوهای مهاجر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..