تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیداری مردم و تأسی به فرهنگ عاشورا سبب شکل گیری حماسه ۹ دی بود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه همدانی ها در مقابله با فتنه ۸۸ نقش عمده ای داشتند، گفت: روشنگری در ارتباط با ابعاد فتنه ضروری است.

وی به نقش تاثیرگذار سردار شهید همدانی در خاموش کردن فتنه و شعله های آن اشاره کرد و گفت: حضور مردم همدان در صحنه برای دفاع از ولایت، دو روز زودتر از سایر نقاط کشور رخ داد و درست است که حماسه ۹ دی ماه در کشور به اعتبار آمدن همه مردم به میدان بود اما در ۷ دی ماه ۸۸ مردم همدان با تحصن بسیار شکوهمند خود موجب شدند که در ۹ دی ماه همه مردم کشور به میدان آمدند.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی با اشاره به راهپیمایی مردم کشور در سالروز حماسه ۹ دی ماه در سراسر کشور ادامه داد: ولایتمداری مردم در براندازی این فتنه نقش داشت.

آیت الله محمدی با بیان اینکه باید دقت کرد چه عواملی منجر به ظهور فتنه شد، تاکید کرد: باید دید چرا کسانی که آب و نان این انقلاب را خوردند به نظام و مردم از پشت خنجر زدند؟.

وی با بیان اینکه باید علل و عوامل این موضوع تحلیل شود، اضافه کرد: در زمان حکومت ۵ ساله امیرالمومنین نیز فتنه های بسیاری به پا و چندین جنگ بر امیرالمومنین تحمیل شد که اگر آن روز این فتنه ها برپا نمی شد کره زمین امروز یکپارچه شیعه امام زمانی بود.

امام جمعه همدان بابیان اینکه تک تک مردم باید این موضوع را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند که چرا سران فتنه فریب دشمن و استکبار جهانی را خوردند؟ و چرا یکباره همه زحمات خود را در انقلاب خاکستر کردند و به دشمن پیوستند؟، گفت: سران فتنه از بابت به ثمر نرسیدن این فتنه شانس آوردند چراکه با ثمر رسیدن این فتنه، این افراد در همه تاریخ بار سنگین خیانت به اسلام و شهدا را یدک می کشیدند.

آیت الله محمدی با بیان اینکه باید ضعف ها و قدرت ها را در این سناریو دید تا فاجعه دوباره ای تکرار نشود، عنوان کرد: سران فتنه دلشان برای پست و مقام لک زده بود و لجاجت و کشمکش برای پیروزی نیز یکی دیگر از عواملی بود که چون مردم به آنها رای ندادند شروع به انتقام از مردم کردند.

وی با بررسی اینکه چه عواملی منجر به پیروزی جبهه حق در مقابل فتنه گران بود گفت: اولین مسئله وجود ولایت فقیه به عنوان تکیه گاه برای مردم بود.

امام جمعه همدان دومین عامل را خون مقدس صدها هزار شهید و ایثار خانواده های آنها عنوان کرد و اظهار داشت: ولایتمداری، بیداری مردم و تأسی به فرهنگ عاشورا موضوع دیگر بود.

 وی خطاب به نمازگزاران با بیان اینکه باید برای موافقت آتش بس در سوریه دعا کنیم، گفت: هم جبهه مقاومت و هم آتش افروزان این جنگ موافقت بر آتش بس دارند زیرا مردم سوریه ۵ سال است زیر آتش جنگ هستند.

وی به سالگرد نوشتن نامه امام (ره) به رئیس جمهور روسیه اشاره کرد و بابیان اینکه در بخشی از این نامه آمده که اهنگ شکسته شدن حکومت های سوسیالیستی به گوش می رسد، گفت: امروز شاهد خار و ذلیل شدن حکومت های استکباری در منطقه هستیم.

امام جمعه همدان همچنین به سالگرد کشف حجاب توسط رضاخان در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه امروز نیز شاهد وجود افراد بدحجابی در جامعه هستیم، گفت: این بذر از آن زمان تاکنون در کشور کاشته شده است.

وی به پدیده شوم طلاق که منجر به متلاشی شدن بنیان خانواده در جامعه می شود نیز اشاره کرد و گفت: امسال آمار طلاق درهمدان کاهش داشته است و باید باتقویت مجمع خیرین ازدواج زمینه ازدواج جوانان فراهم شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیداری مردم و تأسی به فرهنگ عاشورا سبب شکل گیری حماسه ۹ دی بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..