تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسرار جدیدی از اعدام صدام فاش شد

به گزارش افکارنیوز،

"موفق الربیعی" مشاور سابق امنیت ملی عراق فاش کرد که شماری از رئیسان و پادشاهان کشورهای منطقه از دولت نوری مالکی درخواست کرده بودند صدام را اعدام نکند.

الربیعی تصریح کرد: "حاکمان کشورهای منطقه بیم آن داشتند که اعدام صدام به رویه ای تبدیل شود و ملت های منطقه، در هر کشور، محاکمه و اعدام حاکمانشان را خواستار شوند.

الربیعی که طناب دار اعدام صدام را در خانۀ خود نگه داشته است، افزود: مسئولان آمریکایی در قبال اعدام صدام دو رویکرد داشتند، سازمان سیا و وزارت خارجۀ آمریکا خواهان به تعویق انداختن اعدام او بودند اما جورج بوش و وزارت دفاع و سازمان امنیت ملی آمریکا، اعدام او را تایید کردند.

الربیعی همچنین خاطر نشان کرد که یکی از گزینه های مطرح در خصوص سرنوشت صدام، حبس او در زندان گوآنتانامو یا تبعید به جزیره ای در اقیانوس آرام بود.

صدام، دیکتاتور پیشین عراق، پس از آن که در دادگاه، به اتهام جنایت علیه بشریت در چندین پرونده از جمله کشتار ۱۴۳ تن از مردم دجیل در سال ۱۳۶۱ مجرم شناخته شد، در تاریخ ۹ دی ۱۳۸۵ به دار آویخته شد.

صدام از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۲ رئیس جمهور عراق بود و سرانجام با حملۀ آمریکا به عراق از پست ریاست جمهوری برکنار شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسرار جدیدی از اعدام صدام فاش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..