تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گام نخست ترکیه برای تغییر نظام حکومتی

کد خبر: ۴۵۱۴۶۲

۱۳۲  بازدید

لایحه اعطای اختیارات اجرایی به رئیس‌جمهور و تغییر نظام حکومتی ترکیه امروز (جمعه) در نخستین گام در کمیسیون‌ قانون اساسی پارلمان تصویب شد و قرار است پارلمان به زودی درمورد آن رای‌گیری کند.

خبرگزاری ایسنا: لایحه اعطای اختیارات اجرایی به رئیس‌جمهور و تغییر نظام حکومتی ترکیه امروز (جمعه) در نخستین گام در کمیسیون‌ قانون اساسی پارلمان تصویب شد و قرار است پارلمان به زودی درمورد آن رای‌گیری کند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد: کمیسیون قانون اساسی پارلمان پیش‌نویس قانون اصلاحات قانون اساسی را تصویب کرده و راه را برای مطرح شدن لایحه مدبوط به افزایش اختیارات رئیس‌جمهور در مجمع عمومی پارلمان هموار ساخته است.

براساس این گزارش، حزب عدالت و توسعه پیشنهاد حذف پست نخست وزیر که اکنون در اختیار بنعالی ییلدیریم است و همچنین افزایش تعداد کرسی‌های پارلمان از 550 به 600 کرسی را داده است. این اصلاحات قانون اساسی 3 هفته پیش از سوی 316 نماینده حزب عدالت و توسعه ارائه شده است. انتظار می‌رود پارلمان ترکیه که تحت کنترل ائتلاف این حزب با حزب جنبش ملی‌گرای ترکیه قرار دارد به این لایحه رای مثبت بدهد.

لایحه مذکور نیازمند بیش از 330 رای برای تصویب در پارلمان است در حالی که این ائتلاف 355 کرسی دارد. در صورت تصویب این اصلاحات قانون اساسی در پارلمان یک همه پرسی باید درباره آن برگزار شود که انتظار می‌رود این همه پرسی اوایل بهار اجرا شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گام نخست ترکیه برای تغییر نظام حکومتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..