تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد شدید رئیس مجمع واردات به نام بانکی

به گزارش افکارنیوز،

علیرضا مناقبی با اشاره به سرعت کند جذب سرمایه گذار خارجی  اظهار داشت: علی رغم تمایل دولت به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار خارجی، هنوز نظام بانکی نتوانسته شرایط قابل قبولی را برای سرمایه گذاران خارجی تدارک ببیند.

وی ادامه داد: خواسته سرمایه گذاران در همه دنیا، موضوعات تقریبا یکسانی است و بیشتر بر مدار ثبات دستور العمل ها، آرامش بازار، تضمین اصل سرمایه و مبانی مالکیت باز می گردد.

مناقبی با اشاره به کاهش درآمدهای نفتی کشور در طول چند سال اخیر اضافه کرد: اگر دولت به دنبال جایگزین درامدهای نفتی است، باید دست به اصلاحات اساسی در شیوه تعامل نظام بانکی با بخش صنعت و تجارت بزند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توسعه دیپلماسی بانکی تصریح کرد: یکی از تقاضاهای اساسی بنگاه های اقتصادی در کشور ما کاهش هزینه تامین پول است که متاسفانه نظام بانکی آن را جدی نمی گیرد. قطعا اگر با استفاده درست از دیپلماسی بانکی، مسیر جذب سرمایه گذار خارجی هموار شود، می توانیم شاهد کاهش هزینه تامین پول در یک بازه زمانی مدیریت شده باشیم.

رئیس مجمع واردات تصریح کرد: گزارش های کمیسیون های مختلف مجمع واردات حاکی از آن است که نظام بانکی کشور ما بیش از آنکه در مسیر ارائه مشوق های اولیه به سرمایه گذاران حرکت کند، موجب انگیزه زدایی از صنعت و تجارت شناسنامه دار شده است.

وی ادامه داد: شیوع قاچاق و گسترش فعالیت های غیر مولد نظیر دلالی ریشه در طیف متعددی از مولفه های اقتصادی دارد که یکی از شاخص ترین آن ها، عدم همراهی نظام بانکی با فعالان اقتصادی شناسنامه دار است.

مناقبی در پایان با اشاره به شکل گرفتن نقدینگی سرگردان و مهار نشده در بدنه اقتصاد که هر روز خود را به یکی از حوزه های بازار تحمیل می کند تصریح کرد: چنین پدیده هایی تنها در شرایطی روی می دهد که نظام بانکی نتوانسته باشد سرمایه ها را به محل های مولد هدایت کرده باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد شدید رئیس مجمع واردات به نام بانکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..