تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأکید بر احیا و بهره برداری از مجموعه آس بادهای نشتیفان خواف

مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی بر احیا و بهره برداری از مجموعه آس بادهای نشتیفان خواف تأکید کرد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛زارع صفت درجلسه کارگروه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی  گفت: شهرستان خواف دیار میراث های ماندگار و حلقه  مکمل گردشگری مشهد است که با بازآفرینی، احیا و بهره برداری مناسب و شایسته از مجموعه آس بادهای نشتیفان خواف کمک زیادی به توسعه  گردشگری استان و منطقه خواهد کرد  و با همراهی، همدلی اداره کل راه و شهر سازی و همچنین تعیین و آماده سازی حریم اس بادها، شاهد یک منطقه توریستی و گردشگری زیبایی خواهیم بود.

او افزود: این اداره کل برنامه راه اندازی قطار گردشگری  ویژه بازدید از آثار  و بناهای تاریخی خواف را در دستور کار دارد که هماهنگی های اولیه با راه آهن خراسان رضوی صورت گرفته است و تکمیل پرونده ثبت آس بادهای نشتیفان در مرحله انجام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: آس بادهای نشتیفان  قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد و آزاد سازی  حریم آس بادهای نشتیفان  و بافت پیرامون این اثر مهم روند ثبت جهانی آن را تسهیل خواهد نمود.

محمدرکنی افزود:این پدیده معماری اخیرا بسیار مورد توجه توریست ها و گردشگران قرار گرفته و شهرستان خواف با دارا بودن آثار و بناهای تاریخی ارزشمندی همچون مسجد ملک زوزن، مسجد مدرسه غیاثیه خرگرد و همچنین غنای موسیقی مقامی  و وجود مشاهیر این موسیقی همچون استاد عثمان محمدپرست به خوبی می‌تواند این شهرستان را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

او یادآور شد: تاکنون تمامی مرمت های انجام شده توسط این اداره کل بر اساس استانداردهای سازمانی و بدون کوچکترین دخل و تصرف و با رعایت قوانین حفظ حداکثری بنا صورت گرفته و ما هم اکنون تنها شاهد یک اثر معماری نیستیم بلکه مجموعه معماری آس بادهای نشتیفان یک سایت  موزه معماری کم نظیر در دنیا محسوب می‌شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: آنچه در روند ثبت جهانی آس بادهای مهم است، همراهی و همدلی  و مشارکت مردم ، انجمن میراث فرهنگی، تشکل های مردم نهاد بویژه مسئولین شهرستان خواف  اعم از شهردار و اعضای شورای شهر است که این امر کمک بزرگی به ثبت جهانی این اثر خواهد کرد.

رکنی خاطرنشان کرد: جالب است که اکثر توریست هایی که برای بازدید از آس بادها به نشتیفان سفر می کنند با آگاهی قبلی و با هدف دیدن این اثر ارزشمند سفر کرده اند که با این شناخت و تبدیل شدن آس بادها به مقصد گردشگران و توریست ها، قطعا کمک بزرگی به توسعه پایدار این شهرستان  و منطقه خواهد کرد.

تاسیس موزه پوشاک اقوام و سوزن دوزی هابا رویکرد کار آفرینی و توسعه اجتماعی از دیگر موضوعات جلسه کار گروه بود. پیشنهاد تاسیس این موزه توسط بخش خصوصی  و همزمان با مشهد 2017 به اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ارائه شده است که این موضوع نیز مورد تاکید معاون عمرانی استانداری و اعضای کارگروه قرار گرفت و مقرر شد اداه کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اقدام لازم را در ایجاد محل مناسبی برای آن پیگیری کند.

در انتهای جلسه  مقدوری معاون عمرانی استانداری به دستگاه های عضو کار گروه توصیه کرد تا با توجه به فرارسیدن مشهد 2017و لزوم اطلاع رسانی مناسب ، آرم و لوگوی 2017 در محصولات تولیدی، کارخانجات، صنایع دستی و همچنین در پایانه های فرودگاه، قطار  مورد استفاده قرار گیرد.
انتهای پیام// ا ه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأکید بر احیا و بهره برداری از مجموعه آس بادهای نشتیفان خواف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..