تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه +عکس

طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه +عکس

 

یکی از محبوب ترین غذاهای ما ایرانیان ماهی شکم پر است. کمتر کدبانویی را میتوان یافت که برای یکبار هم که شده این غذا را درست نکرده باشد. در این مطلب طرز تهیه ماهی شکم پر محبوب را به شما آموزش می دهیم.

 

ماهي و محصولات دريايي با وجود آن كه جزو مواد غذايي حيواني هستند،ولي از نظر تركيب چربي با ساير مواد حيواني متفاوت‌اند.

 

چربي موجود در مواد غذايي حيواني به طور عمده حاوي تركيباتي به نام اسيدهاي چرب اشباع شده هستند كه اين تركيبات موجب بالا بردن كلسترول و ساير چربي‌هاي نامطلوب خون مي‌شوند.

 

مواد لازم:

 

فلفل به میزان لازم

نمک به میزان لازم

ادویه به میزان لازم

گردو 50 تا 100 گرم

تمر هندی به میزان لازم

سیر 250 گرم – خرد شده

پیاز 1 عدد – خرد شده

ماهی 1 عدد

گشنیز 250 گرم – خرد شده

زردچوبه به میزان لازم

روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه ماهی شکم پر

 

ماهی را کاملا تمیز کرده و داخل شکم آن را خالی می کنیم.مقداری نمک به ماهی می زنیم و می گذاریم مدت نیم ساعت بماند.

 

سپس آن را کاملا شسته و با دستمال تمیز خشک می کنیم.پیاز و سیر را رنده می کنیم و همراه با زرد چوبه، ادویه، فلفل و گشنیز خرد شده

 

(درصورت تمایل مقدار کمی هم شوید) در یک ظرف می ریزیم و کمی سرخ می کنیم. درب ظرف را می بندیم.

 

بعد از 10 دقیقه، آب تمبرهندی را به آن اضافه کرده و پس از 2 تا 3 دقیقه ظرف را از روی اجاق بر می داریم.مواد فوق را داخل شکم ماهی قرار داده و آن را با نخ یا خلال دندان می بندیم.

 

در یک ظرف مقداری آرد و زرد چوبه می ریزیم و ماهی را آرام در آن می غلطانیم،یا آرد وزرد چوبه را روی سطح ماهی می پاشیم.سپس ماهی را در ماهیتابه سرخ می کنیم تا هر دو طرف آن طلایی شود.

 

مطالب مرتبط:

 

روش پخت ماهی سوخاری پفکی در ماهیتابه

 

آموزش تهیه ته چین ماهی خوشمزه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..