تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطار نخجوان – مشهد راه اندازی شد

کد خبر: ۴۵۱۲۶۹

۲۰  بازدید

خبرگزاری ایرنا: قطار مسافربری نخجوان – مشهد روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور محمود واعظی و شاهین مصطفی اف روسای ایرانی و آذری کمیسیون مشترک همکاری ا قتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و نیز واسف طالب اف رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان را اندازی شد .

محمود واعظی طی سخنانی در این مراسم راه اندازی این قطار را تبریک گفت و افزود: قطار نخجوان – مشهد را می توان قطار دوستی دو کشور نامید .

وی از تصمیم خود و شاهین مصطفی اف رییس آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان برای عنایت ویژه در تصمیم گیری ها به نخجوان خبر داد.


واعظی با تاکید بر این که ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با نخجوان قایل نیست، ابراز اطمینان کرد راه اندازی این قطار باعث رونق گردشگری میان دو کشور شود .


رییس مجلس عالی نخجوان، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان و روسای راه آهن دو کشور نیز در این مراسم طی سخنانی این رخداد را تبریک گفته و بر توسعه مناسبات فیمابین تاکید کردند.


شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان روز جمعه گزارش داد: قطار بین المللی سریع السیر در مسیر نخجوان - مشهد و بالعکس 29 دسامبر ( 9 دی جاری) راه اندازی خواهد شد.


قطار مسافربری هر هفته دو بار در روزهای یکشنبه و پنجشنبه از نخجوان از طریق جلفا، تبریز و تهران به مقصد مشهد حرکت خواهد کرد.


برای ایجاد تسهیلات بیشتر مسافران این قطار تجهیزات مدرن در پایانه های نخجوان و جلفا نصب شده است.


مسافران قطار نخجوان – تبریز – تهران – مشهد می توانند بلیت را بصورت آنلاین و همچنین از پایانه های راه آهن تهیه کنند.


قیمت بلیت در این مسیر یک هزار و 858 کیلومتری از نخجوان تا مشهد 40 فرانک سوییس خواهد بود که مسافران می توانند با ارز ملی دریافت کنند.


قطار مسافربری میان جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران براساس توافق نامه امضا شده در ماه فوریه سال جاری میلادی میان کشورمان و جمهوری آذربایجان در تهران، راه اندازی شده است .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطار نخجوان – مشهد راه اندازی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..