تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : ورزش را در زمستان ترک نکنید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته محققان، علتی که به ذخیره سازی کلسترول در طول زمستان کمک می کند، فقدان سنتز ویتامین D ناشی از نور خورشید است. کم شدن نور خورشید بدن را به ذخیره کلسترول بیش از حد معمول به عنوان یک اقدام محافظ هدایت می کند. این تغییر در سطح کلسترول می تواند منجر به پیشرفت بیش از بیماری کبد چرب در زمستان شود.

راویندر پالسینگ، در این باره می گوید: «تمرین بدنی بهترین راه برای جلوگیری از چاقی و دیابت است که به نوبه خود کمک می کند تا کبد از آسیب دیدن حفظ شود. با ورود به ماه های زمستان ارتباط بین کلسترول بالا و بیماری کبد چرب بیش از آشکارمی شود. سطح کلسترول در طول ماههای زمستان بیش ازین میزان و در طول ماه های تابستان کمترین است. استدلال در مورد تاثیر تنوع فصلی در سطح کلسترول خون نامشخص است، به ویژه که تفاوت معناداری در رژیم غذایی وجود ندارد.»

چند آمار پزشکی نشان می دهند که ۸۰ درصد افرادی که چاق بوده یا مبتلابه دیابت هستند، در طول زمستان بیش از در معرض ابتلا به بیماریهای کبدی قرار می گیرند و ۲۰ درصد باقیمانده از کبد چرب غیرالکلی (NAFL) رنج می برند.

سان جیسینگنگ مدیر جراحی HPB و پیوند کبد در بیمارستان فوق تخصصیBLK  در این باره می گوید: «کبد، مسئول از بین بردن سموم بدن است. مصرف زیاد سیر به کبد کمک می کند تا آنزیم هایی که سموم را از بدن دفع می کنند، به فعالیت درآیند. همچنین دارای میزان بالایی از ترکیبات طبیعی مانند سلنیوم و آلیسین است که کبد را تمیز می کنند. کاتچین، آنتی اکسیدان موجود در چای سبز، دارای خاصیت حذف سموم و بهبود عملکرد کبد است. کاهو، اسفناج و چغندر، اثر مواد شیمیایی را از بین برده و بهترین راه برای سم زدایی کبد هستند.»

حتما بخوانید :   ده ورزش برای تقویت زانو

به گفته محققان، کلسترول بیش ازحد برای بدن مضر است و باعث روز مشکلات سلامت می شود، رگهای خونی را مسدود کرده و گردش خون به ارگان های مختلف بدن از جمله قلب، کلیه، مغز و اندام را محدودمی کند. کلسترول اضافی به عنوان چربی در کبد انباشته شده و باعث کبد چرب و بیماریهای مرتبط با آن می شود.

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : ورزش را در زمستان ترک نکنید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و دنیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..