تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرشته طائرپور: دنیا فنی‌زاده مانند پدرش ناتمام ماند/ سینمای کودک را کسی نمی‌بیند

فرشته طائرپور: دنیا فنی‌زاده مانند پدرش ناتمام ماند/ سینمای کودک را کسی نمی‌بیند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «چشم شب روشن» چهارشنبه شب هشتم دی به گفت‌وگوی اکبر نبوی کارشناس بخش سینمایی با فرشته طائرپور نویسنده و تهیه‌کننده سینما اختصاص داشت.

بخش اول این گفتگو پیرامون درگذشت زنده‌یاد دنیا فنی زاده، عروسک‌گردان شناخته شده بود و بخش دوم به سینمای کودک و وضعیت و آینده آن مربوط می‌شد.

طائرپور در ابتدای این گفت‌وگو درباره فنی‌زاده گفت: «او مانند پدرش آقای پرویز فنی‌زاده ناتمام ماند. اما در تمام ابعاد زندگی و کاری تمام و کمال ظاهر شد. او هنرمندی به معنای واقعی بود و از این هنرمند بودن مراقبت می‌کرد. از دست دادن او برای سینما تجربه‌ای مانند از دست دادن کامبیز صمیمی است که او نیز مانند دنیا منحصر به فرد بود.»

تهیه‌کننده «گلنار» و «وقتی همه خواب بودند» یادآور شد: «او با وجود بیماری که باعث می‌شد بیشتر در بستر باشد دعوت دو ماه پیش مرا قبول کرد، به دفترم آمد و شعری را که افرادی که در عرصه کارهای کودک فعال هستند، می‌خوانند، او هم آمد و خواند و با نشاط آمد. طوری که من باور کردم او بیماری را شکست می‌دهد.»

طائرپور درباره وضعیت حوزه سینمای کودک اظهار کرد: «البته کاری که خوب شروع شود کار بقیه را برای ادامه سخت می‌کند. اما در دهه‌ دوم هفتاد، من با یکی از مسئولان در مورد سینمای کودک صحبت کردم، ایشان با صراحت گفتند سینمای کودک در اولویت ما نیست. البته کارهایی مانند «کلاه قرمزی» صورت گرفت، اما فیلم‌هایی مانند «پاتال» و «گلنار» که بدون سابقه تلویزیونی راه خودشان را پیدا کردند نشانه فهم خانواده برای اهمیت دادن به کودکان بود و شروع خوبی را باعث شد. اما به تدریج فروکش کرد.»

او با بیان اینکه وظیفه دولت است ما بین سازندگان و مخاطبان پلی ایجاد کند، تأکید کرد: «اکنون سازمان سینمایی همدلی می‌کند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است. باید خودمان کاری کنیم و به امید صداوسیما و دولت نباشیم. بعضی از مسئولان حتی نمی‌دانند کسی مانند خانم فنی‌زاده وجود دارد و بعضی‌ها، کسر شأن می‌دانند که این موضوع را در نظر بگیرند در حالی که افتخار است. ولی مردم میل به ارتباط با جامعه هنری دارند.»

طائرپور تصریح کرد: «اول از همه باید صدا و سیما را درگیر کنیم. فیلم کودک بیشتر تبلیغ شود. امتیاز ویژه برای تبلیغ فیلم کودک داشته باشیم تا فیلمسازان تشویق شوند چون هزینه‌بردار است و هر سینمایی آن را نمایش نمی‌دهد. این موانع باید برطرف شود و رسانه ملی باید در این زمینه ما را یاری کند.»

او در پایان با بیان اینکه دل من امیدوار است، یادآور شد: «حرف را با دنیا آغاز کردم و با او به پایان می‌برم. دنیا همیشه امیدوار بود، او با ساخت هر کار کوچکی متولد می‌شد. انشاالله نگاه به مسائل کودک نگاه دلسوزانه و مسرت بخش‌تر باشد. دوستان منتقد به جای انتقادات کهنه، راه حل ارائه دهند و قصد اصلاح امور را داشته باشند.»

«چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و با اجرای محمد صالح علا شنبه تا چهارشنبه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرشته طائرپور: دنیا فنی‌زاده مانند پدرش ناتمام ماند/ سینمای کودک را کسی نمی‌بیند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..