تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خسارات اقتصادی فتنه 88

ساعت: 14:07 منتشر شده در مورخ: 1395/10/09 شناسه خبر: 992269

بعد از اتفاق تلخ و تاریخی فتنه 88 تحلیل‌ها و نوشتارهای بسیاری پیرامون این رویداد انجام گرفت که از جنبه های بسیاری فتنه 88 مورد بررسی قرار گرفت‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا, ‌سید حامد امیری در یادداشتی نوشت: اما شاید جنبه ای که چندان در آن هیاهو مورد توجه قرار نگرفت عرصه اقتصادی بود که امروز و بعد از گذشت قریب هفت سال آثار سوء و ضربه‌هایی که فتنه سال 88 به اقتصاد و عمرانی ایران وارد کرد مشهود تر و ملموس‌تر است.

هزینه ای که فتنه 88 در زمان وقوع برای کشور ایجاد کرد یک طرف ماجراست و هزینه هایی که در بعد از این رویداد، انقلاب و کشور متحمل شدندکه مهمتر و وسیع تر از خود فتنه بود قسمت اصلی ماجرا را شکل می دهد.

آشوب ها و شورش های خیابانی که با آتش زدن خودرو ها، وسایل نقلیه ی عمومی ، بانک ها ؛ مغازه ها و... همراه بود خسارت های میلیاردی را به اقتصاد ملی تحمیل کرد که به عنوان مثال طبق گزارش شهرداری تهران در فتنه 88 بیش از  63میلیارد تومان به اموال عمومی تهران خسارت وارد شد و علاوه بر این تعداد ۱۱ بانک دولتی و خصوصی و موسسه اعتباری در حوادث اغتشاشات ۸۸ مورد تخریب و آتش‌سوزی واقع شدند که هزینه‌های نوسازی آن‌ها به‌حساب سود و زیان بانک رفته و معادل آن از سود صاحبان سهام کاسته شده است و مجموع خسارات وارده و هزینه بازسازی فقط بانک‌ها میلیاردها تومان برآورد شدضمن آنکه این حوادث قربانیان جانی نیز به همراه داشته است و در محاسبه آن نیز باید در نظر داشت که 28 میلیارد تومان دیه بدل از قصاص ۲۲ نفر شهید حوادث سال ۸۸ و ۱۴ میلیارد تومان دیه بدل از قصاص تعدادی دیگر از شهروندان که در هرحال مقصر یا بی‌گناه قربانی این حوادث شدند، در برابر قوانین و مقررات برشمرده می‌شود و جنبه خصوصی جرم اصحاب فتنه را متکی به‌ قاعده حقوقی سبب اقوی از مباشر متوجه سران آزاد و در حصر فتنه می‌نماید.

با احتساب این موارد، خسارات مادی وارده توسط فتنه به کشورمان بالغ‌بر بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود، عددی که می‌تواند در حال حاضر بیش از دو میلیون و صد و شصت‌وسه هزار فرصت شغلی جدید را در کشور فراهم نموده و بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را رفع کند.

اما این همه ماجرا نبود چرا که این فتنه 88 بود که قلم تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران را تیز کرد و دشمن با چراغ سبز فتنه گران در کنار هجمه های فرهنگی و سیاسی نبردی دیگر را این بار در عرصه ی اقتصادی آغاز کرد. گرجه حضور دشمن شکن مردم در 9 دی و لبیک به رهبری انقلاب اسلامی آتش فتنه را خفه کرد و بار دیگر مردم در سایه ی توجهات خاصه ی حضرت صاحب الزمان (عج) و مدیریت رهبری از این پیچ نیز عبور کردند اما پنجره ای که در مقابل دشمن گشوده شد و از ان به نحو احسن استفاده شد هزینه هایی را متوجه کشور کرده که امروز ماحصل ان را در سخنانی همچون رابطه با کدخدا  و تحمیل برجام های چندگانه می توان شنید.فشارهای اقتصادی ای که بواسطه تحریم ها متوجه اقتصاد ایران اسلامی شد بنحوی بود که جلوی صادرات نفتی و غیر نفتی را بطور جدی سد کرد و هر ساله به بهانه های مختلفی شاهد ابقا و تصویب تحریم های جدیدی علیه جمهوری اسلامی بودیم که در بحبوحه ی گرانی نفت در سال های 91 و 92 ما نتوانستیم از عایدی ارزی ای که بواسطه آن نصیب ما می شد استفاده تام کنیم.

نوشتار فوق تنها گوشه ای از هزینه ها و ضرر هایی است که فتنه و فتنه گران بر پیکره اقتصاد ایران و به تبع آن امنیت ملی ایران وارد کردند و هر تفکر آزاده ای به دور از هر وابستگی حزبی و جناحی به ظلم سران فتنه و عاملان آنها به مردم مظلوم ایران اعتراف می کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خسارات اقتصادی فتنه 88»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..