تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهار پوکی استخوان با قارچ

مصرف روزانه ۲۰۰ گرم قارچ باعث تامین ویتامین D بدن و پیشگیری از پوکی استخوان می شود. قارچ سرشار از ویتامین D است، این ماده غذایی حاوی پتاسیم، اسید لینولئیک، سلنیوم، نیاسین و بتاگلوکان است. مصرف قارچ در وعده های غذایی از بروز برخی سرطان ها جلوگیری می کند.

معمولاً ویتامین D از نور خورشید بدست می آید، اما در فصل زمستان به دلیل بروز هوای سرد و کمبود نور آفتاب بدن انسان ویتامین D کمتری دریافت می کند که همین عامل بیماری های استخوانی را تحریک می کند. مصرف مواد غذایی مانند ماهی، قارچ و غیره که حاوی ویتامین D هستند، باعث بهبود مفاصل استخوانی و کاهش پوکی استخوان ها می شود.

جبران کمبود کلسیم با لبنیات

مصرف سه پرس قارچ در هفته باعث افزایش قدرت بدنی می شود. همچنین مصرف قارچ همراه با سبزیجات تازه باعث افزایش انواع ویتامین ها و املاح معدنی در بدن می شود. البته به دلیل اینکه ماده کلسیم در قارچ ها وجود ندارد با مصرف لبنیات در کنار این مواد غذایی کمبود کلسیم را جبران کنید.

اکثر افراد مسن به پوکی استخوان دچار می شوند. پوکی استخوان باعث شکستگی، کاهش تراکم و قدرت استخوان های افراد می شود.

پوکی استخوان در نواحی مانند ستون مهره ها، مچ دست، پا، لگن و حتی دنده ها اتفاق می افتد. خوابیدن زیاد و دراز کشیدن به مدت طولانی باعث کمبود ویتامین D می شود که همین عامل باعث کاهش تحرک، دوری از نور خورشید و بروز آسیب های استخوانی در افراد می شود.

رضا عباسی – متخصص تغذیه

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهار پوکی استخوان با قارچ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..