تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلاه قرمزی به سوگ نشست / مادری که ۳ دهه عاشقانه به پسر اسفنجی اش جان بخشید -


,کلاه قرمزی, دنیافنی زاده, در گذشت دنیافنی زاده,[categoriy] کلاه قرمزی به سوگ نشست / مادری که ۳ دهه عاشقانه به پسر اسفنجی اش جان بخشید

کلاه قرمزی, دنیافنی زاده, در گذشت دنیافنی زاده

آکاایران: کلاه قرمزی به سوگ نشست / مادری که ۳ دهه عاشقانه به پسر اسفنجی اش جان بخشید

آکاایران این عروسک شاد و سرحال با همان شیطنت های همیشگی اش، در شرایطی که تمرین های سخت و فشرده مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی»آغاز شده هنوز از چمدانش بیرون نیامده و منتظر مادرش است که به زودی پا به پلاتوی محل تمرین بیاید و خود او را در دستانش گرفته و بازی دهد.اتفاقی که دیگر نمی افتد.

به گزارش فارس، داستان از سالها پیش آغاز شد، درست زمانی که عروسکی ساده و اسفنجی با بلوزی با راه راه های آبی، کلاهی قرمز و چکمه ای سبز که از ادامه تحصیل نا امید شده بود، با حرف های آقای مجری آنهم از پشت قاب تلویزیونی در ویترین مغازه، پا به خیال و فانتزی کودکان دهه شصتی گذاشت. «کلاه قرمزی» شاید به خاطر سادگی  شاید هم به این دلیل که به واقعیت کودکان و دنیای آنها نزدیک بود، از همان سال 60 به یکی از ماندگارترین عروسک ها بدل شد.

به گزارش آکاایران این روزها عروسک محبوب همه ما به همان روزهای اول خود بازگشته و حال خوشی ندارد. کلاه قرمزی هم همانطور که در کنار همه اقوام و حیوانات این مجموعه تلویزیونی و در یک چمدان بزرگ در دفتر تهیه کننده خوابیده، هر روز به فکر حال مادرش است که در این سالها هیچ عروسکی را مهمان دستانش نکرده تا طعم عشق به یک عروسک را در دلش نهادینه کند.

این عروسک شاد و سرحال با همان شیطنت های همیشگی اش، در شرایطی که تمرین های سخت و فشرده مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» آنهم بعد از دو سال وقفه آغاز شده، هنوز از چمدانش بیرون نیامده و منتظر مادرش است که به زودی پا به پلاتوی محل تمرین بیاید و خود او را در دستانش گرفته و بازی دهد که متاسفانه با مرگ دنیا فنی زاده دیگر این اتفاق نمی افتد.

کلاه قرمزی در ابتدا یک مورچهٔ عروسکی بود که در سال 60 در برنامهٔ «سقائک و شانه به سر دانا» به کارگردانی ایرج طهماسب حضور داشت و سازندهٔ آن مسعود صادقیان بروجنی بود. بعد از آن در مجموعه ای تلویزیونی به نام جغجغه و فرفره ظاهر شد که در سال 1370 پخش می شد و سپس در سه فیلم سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» بازی کرد. در این فاصله کلاه قرمزی در یک مجموعه 4 اپیزودی با نام کلاه قرمزی در فرنگ در شبکه نمایش خانگی نیز حضور پیدا کرد.

کلاه قرمزی از سال 1388 با همراهی چند عروسک دیگر در قالب جُنگ نوروزی دوباره به تلویزیون راه یافت و در آن سال پرمخاطب ترین برنامهٔ نوروزی شد. 

** فنی زاده: عاشقانه کلاه قرمزی را دوست دارم 

دنیافنی زاده در گفت وگویی درباره این شخصیت عروسکی گفته است: کلاه قرمزی دههٔ 1390 هنوز همان کلاه قرمزی دههٔ 1370 است و تنها خُلق وخویش امروزی تر شده و در این سالها تفاوت های چشمگیری داشته است. این شخصیت دیگر بزرگ شده اما خصلت های خوب خود را از دست نداده، بلکه یک سری از اخلاق های او که مختص دوران کودکی اش بود از دست داده، به عنوان مثال دیگر آقای مجری حرف های او می فهمد و دیگر نیازی به ترجمهٔ حرف های او نیست. کلاه قرمزی در این سال ها یاد گرفته که درست حرف بزند و بعضی از رفتارهای خود را کنترل کند.

وی ادامه داده  است: هنوز مثل همان روز اول کلاه قرمزی را عاشقانه دوست دارم و با توجه به گذر زمان و تغییر در جنس دیالوگ گویی این عروسک، به تغییر در بازی دادن کلاه قرمزی تاکید فراوانی دارم.

**صحبت کردن با عروسکی که به او جان داده ای 

عوامل پشت صحنهٔ این مجموعه همواره دنیا فنی زاده، عروسک گردان این شخصیت را دیده اند که در پشت صحنه با کلاه قرمزی حرف می زند، او را نوازشش می کند، موهایش را مرتب می کند و قربان صدقه اش می رود طوری که شاید برای دیگران عجیب به نظر برسد. فنی زاده که از اولین روز معرفی کلاه قرمزی به مخاطب کودکی که امروز اوج جوانی اش را هم پشت سر گذاشته، با او همراه بوده، حس عاطفی اش به این شخصیت را بیشتر می بیند، گویی بچه اش باشد که بزرگ هم نمی شود و تنها خلق و خویش امروزی تر شده است. او هنوز هم مثل سال های دههٔ 1370 عاشقانه کلاه قرمزی را دوست دارد و برای گرداندنش مقابل دوربین مانند روزهای اول ذوق و شوق دارد.

او معتقد است: کلاه قرمزی عجیب ترین شخصیت عروسکی است که از همان اول بدون این که کسی بخواهد آمد و ماندگار شد. جدای علاقه مخاطبان به کلاه قرمزی، این شخصیت برای گروه سازندهٔ برنامه نیز بسیار جذاب و دوست داشتنی است. نه تنها خودش، بلکه از نظر دیگر سازندگان این برنامه از جمله ایرج طهماسب و حمید جبلی نیز کلاه قرمزی زنده است و جزئی از گروه تولید برنامه است.او به عنوان مثال، نقل قولی از ایرج طهماسب می آورَد که وقتی از او می پرسند امسال هم کلاه قرمزی برنامه دارد، می گوید: امان از دست این بچه، باید امسال هم برنامه داشته باشیم.

از نظر فنی زاده شکل ظاهری عروسک چندان مهم نیست. او ساختار بیرونی عروسک چندان مهم نمی داند و برایش بیش از هر چیز سازندهٔ عروسک مهم است زیرا معتقد است تا زمانی که یک عروسک به خوبی ساخته نشود، عروسک گردان نمی تواند به خوبی با آن عروسک ارتباط برقرار کرده و آن را حرکت دهد. فنی زاده بیش از این که به دنبال عروسک های زیبا باشد به دنبال عروسکی ست که بتواند با آن خوب کار کند. در مرحلهٔ بعدی اهمیت، گروه تولید برای وی اهمیت دارد و این که برای ساخت برنامه چه قدر فکر و اندیشه برای گروه مهم است و چه قدر برای برنامهٔ عروسکی کار می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلاه قرمزی به سوگ نشست / مادری که ۳ دهه عاشقانه به پسر اسفنجی اش جان بخشید -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..