تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصالت مبنای دومین کارگاه آموزشی بافت تاریخی در گیلان

پنجشنبه، 9 دی 1395 ساعت 11:202016-12-29دانش

ایرنا - دومین کارگاه آموزش عالی طراحی معماری در بافت تاریخی ، با تاکید بر مقوله اصالت صبح امروز (پنجشنبه) در ماسوله گشایش یافته است.

- مدیر پایگاه میراث فرهنگی ماسوله بیان کرد: این دوره آموزشی با همکاری معاونت میراث فرهنگی کشور، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و دفتر فنی استانداری گیلان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان برگزار می شود.

مصطفی پور علی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هویت ،اصالت و معماری ، و کاربست اصالت ها در نوسازی معماری ماسوله 2 عنوان مورد بحث در کارگاه یادشده است.

وی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی 40 نفر از دانش آموختگان ، دانشجویان کارشناسی ارشد معماری ، مرمت حضور دارند که در پایان دوره، به هریک از افراد شرکت کننده پس از آزمون و مصاحبه حضوری، گواهی شرکت در دوره اعطا می شود.

وی ادامه داد: نخستین دوره این کارگاه در شهریور ماه برگزار شد و در پایان دوره، به هریک از افراد شرکت کننده پس از آزمون و مصاحبه حضوری، گواهی شرکت در دوره اعطا شد که این روند برای برگزاری دومین دوره نیز انجام می شود.

دومین کارگاه آموزش عالی طراحی معماری در بافت تاریخی طی روزهای نهم و دهم دی ماه در پنج بخش تعریف شده شامل: مقدمه، طرح موضوع و شرح برنامه عملی،گفت و گوی آزاد، نگاهی به تجارب موضوع و اصالت، ارزیابی و نقد و طراحی برگزار می شود.

شهرک تاریخی ماسوله دارای 350 خانه تاریخی با قدمتی 800 تا هزار ساله است که در سال 1354 با شماره 1090 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

فرآیند جهانی شدن ماسوله از سال 89 آغاز شد و 10 معیار در ثبت جهانی نقش دارند که اصالت و مدیریت از مهمترین این معیارهاست.

این شهرک تاریخی و منحصر بفرد دارای جلوه های خاص طبیعی است و با توجه به ویژگی های تاریخی ، جغرافیای ظاهری و اقلیم خزری توأم با کوهستانی یکی از مهمترین سایت های ایرانگردی و جهانگردی در استان و حتی در میان کشورهای خاورمیانه است.

ماسوله در 25 کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن و در 62 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.


کلید واژه ها: میراث فرهنگی - تاریخی - کارگاه - ماسوله - بافت تاریخی - معماری - آموزش - برگزار - فرهنگی - میراث - گیلان - دانشگاه آزاد اسلامی - کشور - طراحی - استان - گردشگری - کارشناسی ارشد - بافت - مصاحبه - دانشگاه آزاد - جهانی - آزمون - ایرنا - صنایع دستی - شهریور ماه - خاورمیانه - ایرانگردی - دانشجویان - کوهستانی - جهانگردی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصالت مبنای دومین کارگاه آموزشی بافت تاریخی در گیلان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..