تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت حساسیت به مساله فتنه

ساعت: 01:25 منتشر شده در مورخ: 1395/10/09 شناسه خبر: 991622

زمانی که شنیدم رهبر معظم انقلاب دریکی از سخنرانی های خود فرمودند: "من روی مساله فتنه حساس هستم" با خودم گفتم قطعا پاسخ این سوال را که چرا ایشان به مساله فتنه حساس هستند می توانم در قرآن کریم و نهج البلاغه پیدا کنم؛ چراکه یقین داشتم سخنان انسان های بزرگ و الهی همچون ایشان ریشه در تعالیم قرآنی و روایی دارد؛ برای مثال شهید بهشتی جمله معروفی دارند که گفته اند" آمریکا! از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر" برگرفته از آیه 119 آل عمران می باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج؛ اصل معنای فتنه قرار دادن طلا در آتش، براى ظاهر شدن میزان خوبى آن از بدى و خالص شدن از ناخالصی هاست و معانی دیگر فتنه و استفاده های گوناگون آن، همه به آن برمی گردد؛ اما در فرهنگ سیاسی اجتماعی اسلام ، اصطلاح فتنه رنگ و صبغه ای دیگر دارد؛ به این معنا که فتنه یکسری پدیده های اجتماعی سیاسی است که جامعه ی اسلامی را دچار آشوب می کند و از پنهان نمودن باطل در پوسته ی حق و با هدف فریب دادن مردم برای براندازی نظام اسلامی و  رسیدن به مقاصدی شوم برنامه ریزی و اجرا می شود.

   لذا در قرآن و نهج البلاغه از دو نوع فتنه سخن به میان آمده است: 1- به معنای امتحان الهی یا کیفری که خداوند به گنهکاران می دهد، 2 - به معنی آشوب و طغیان و ایجاد اختلال در نظم و ثبات جامعه که به وسیله قدرت طلبان و آشوبگران به وجود می آید.

   فتنه به معنای اول کار خداوند است و آثار تربیتی دارد و افراد را به تلاش و کوشش و اصلاح حال خود وادار می سازد. اما فتنه به معنای دوم که همان آشوبگری و به هم ریختن نظم و آرامش در جامعه است توسط انسان های قانون شکن و دنیاپرست ایجاد می شود و در قرآن کریم از آن به عنوان چیزی بدتر و شدیدتراز آدم کشی یاد شده است: " الفتنه اشد من القتل". فتنه سخت تر از کشتار است(سوره بقره، آیه 191). و جامعه اسلامی را به برخورد قاطعانه با عاملان فتنه فراخوانده است "و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه" با آنان بجنگید تا فتنه ای باقی نماند(سوره بقره، آیه 193).

   خداوند انحراف قلبی و بیماردلی را عامل ایجاد فتنه و فساد در جوامع معرفی می کند و در آیه 7 سوره آل عمران می فرماید برخی از افراد بیماردل به سبب پیروی از متشابهات در قوانین و دین، به گونه ای عمل می کنند تا هرج و مرج در جامعه ایجاد شود و به جای آن که از قوانین محکم و استوار پیروی کنند تنها در جست وجوی متشابهات برای برداشت های ناروا و ایجاد فتنه هستند.

امام علی (ع) می فرمایند فتنه از هواپرستی ها و قانون شکنی های جماعتی شروع می شود که برای رسیدن به هدف های نامشروع خود، حق و باطل را درهم می آمیزند و فریبکارانه وارد عمل می شوند. ضمنا ایشان به ما می آموزند که وقتی نشانه های فتنه آشکار شد اولین و آسانترین کار این است که با فتنه گران همکاری نشود و می فرمایند: " فلا تکونوا انصاب الفتن و اعلام البدع و الزموا ما عقد علیه حبل الجماعه". در فتنه ها همچون شتر کم سن و سال باش که نه پشتی دارد که سوار شوند و نه شیری که بدوشند".  اما متاسفانه برخی از خواص کشور ما در جریان فتنه 88 در مقابل فتنه یا سکوت کردند و یا تلویحا حمایت کردند که در این آزمون مردود شدند!

   از این رو با توجه به مواردی که از قرآن و نهج البلاغه ذکر شد علت حساس بودن رهبریِ معظم انقلاب روی مساله فتنه مشخص می شود؛ چراکه ایشان بعنوان زعیم و سکاندار کشتی انقلاب و حکومت اسلامی وظیفه حفظ نظام را در مقابل فتنه های بوجود آمده از سوی دشمنان و فریب خوردگان دارند، همانگونه که امام راحل نیز فرمودند" حفظ نظام از اوجب واجبات است".

   مردم فهیم کشورمان در 9 دی،  با بصیرت و حرکتی خودجوش به پا خواستند و در حمایت از نظام و رهبری تمامِ نقشه های دشمنان را نقش برآب کردند و آتش فتنه ی بوجودآمده را خاموش کردند. اگر حساسیت و هدایت هوشمندانه مقام معظم رهبری نبود، حرکت عظیم مردم در 9 دی بدینگونه شکل نمی گرفت که منجر به پایان دادن به فتنه ها باشد و نظام را از خطر براندازی نجات دهد.

البته هرچند آتش فتنه سال 88 به خاکستر تبدیل شد؛ اما جریان و خط فکر فتنه همچنان وجود دارد، لذا ملت ما همچون همیشه هوشیار هستند و با بصیرتی که از خود نشان می دهند نخواهند گذاشت فتنه گران آرامش و امنیت کشور و نظام اسلامی ما را برهم بزنند و با استمداد از خداوند متعال این دعا را زمزمه خواهند کرد که: " رَبَّنا لا تَجْعَلْنا فِتْنَةً لِلْقَوْمِ الظّالِمینَ" (یونس / 85) خداوندا! ما را دستخوش فتنه (و بلای) مردم ستمکار قرار مده.

مجید رمضانی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت حساسیت به مساله فتنه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..